Lewis, acıdan arındırılmış bir dünyada yaşıyor olsaydık, Tanrı’nın dikkatimizi hiçbir zaman toplayamayacağını öne sürer. Lewis’e göre, acı olmadan insanlar kendilerini güzel zaman geçirmeye öylesine kaptırırlardı ki ne Yaradanlarına kulak verir ne de ona şükretmek için bir nedenleri olurdu. Bu yüzden Lewis’in acıyı, Tanrı’nın bize seslendiği ve ona tapınmaya çağırdığı İlahi bir Megafon olarak tarif ediyordu.
Neden Canımız Yanar?
Acı, yaşamla eş anlamlı değildir; zeka ile eşanlamlıdır. Genelde kavrama eyleminde olduğu gibi acının kavranması da gelişmiş nörolojik donanım gerektirir.
Neden Canımız Yanar?