Sensiz gecelerin uyanışında, düşler ıslak
Kirpikler, gözler ıslak
Yine yağmur yağdı dün gece
Yollar, kaldırımlar, damlar ıslak
Yine aynı angarya, giyindim
Senin boynuma bağladığın gibi taktım atkımı
Dışarıya attım kendimi, kilitleyip kapımı
Ağaçlar, dallar, yapraklar ıslak
Ellerim pardösümün ceplerinde, yürüyorum
Rüzgâr esiyor, serin serin
Atkım dalgalanıyor boynumda
Yalnızlık okyanusunda
Yol alan bir geminin sancağı gibi
Atkım savruluyor boynumda
Yürüyorum ıslak yollarda
Ellerim cebimde yürüyorum
Orhan Veli, Cahit Sıtkı’yı düşünüyorum
Nazım Hikmet geçiyor, gözümün önünden
Bütün şairlerin ortak noktası bu galiba
Hepsinin ilhamı hasretten, acıdan, kederden
Yolda birikmiş suya basıyorum, farkında olmadan
Çorabım ıslanıyor
Rahmetli Cemal Safi geliyor aklıma
“Elbisem gündelik, pabucum delik,
Haberin olsa da sobayı yaksan.
Yağmur iliğime geçti üstelik