Kitap okumak bağımlılık yaratacak bir eylemdir... okuyucu önce sosyal hayattan kopar, zamanla gündüzü gecesine girer, uyku düzeni altüst olur, yemeden içmeden kesilir, tuvalete dahi giderken elindeki kitabı bırakamaz... sanki vücudunun bir parçasıymış gibi taşıdığı kitabın sonunda aradığını bulamazsa bunalıma girer... hadi aradığını buldu diyelim, bu sefer de kitap bitti diye bunalıma girer... onu bu bunalımdan çıkaracak tek şeyin de başka bir kitap olması kahramanımızı içinden çıkamayacağı bir kısır döngü içerisine çeker.