Bu kitap neden okunmalı ?
Geriye doğru anne babamıza,
ileriye doğru çocuklarımıza ve
onların çocuklarıyla da asla göremeyeceğimiz
fakat umursamak zorunda olduğumuz geleceğe uzanırız.
C.Jung
Bu söz neden okumalıyızın kısa bir özeti niteliğinde.Öncelikle bu kitap Gelişim Psikolojisi branşında konu-içerik bakımından ülkemizdeki en kapsamlı olan ilk kitaptır.Psikoloji ve Psikolojik danışmanlık bölümlerinde gelişim psikolojisi dersinde kaynak olarak kullanılır ama bu yalnızca bu bölümlerde okuyanların okuması gerektiğini ifade etmez bence herkes okumalı bu kitabı.Gelişim döllenme ile başlayan ve ölüme kadar devam eden değişme örüntülerinin bütünüdür.Doğum öncesi dönemden başlayıp sırasıyla bebeklik döneminde fiziksel,duyusal,motor,duygusal,algısal,bilişsel,psikolinguistik ve sosyoduygusal gelişim,ardından erken çocukluk,orta ve geç çocukluk,ergenlik ,genç,orta ve ileri yetişkinlikte bireyin geçirmiş olduğu fiziksel ve duygusal gelişimin alanları ve kapsamları detaylı bir şekilde işlenmiş ve en son olarak ölüm sisteminin kültürel bağlamı,gelişimsel bakış açısından ölüm kavramı,kişinin kendi ve başka birinin ölümüyle yüzleşmesi ile sona ermektedir.
Kitabın genelinde Freud,Piaget ve Ericson başta olmak üzere; Gottman,Bauer,Mayer,Kohlberg,Miller,Elkind,Pleck,Binet,Weshler,Kuhn,Perry,Arnett,Vgotsky,Bowbly,Ainsworth,Lorenz,Moen ve daha bir çok psikolog,psikiyatr ve psikanlistin gelişimle ilgili kuramları eleştirileri ve psikolojiye katkıda bulunduğu çalışmaları ve deneyleri kapsamlı bir şekilde işlenmiş ve bol bol görsel öğe ile desteklenmiş.Bebeklik ve ilk çocukluk dönemlerindeki kişilik gelişimi ile ilgili kısım sanırım zevkle okuduğum en güzel kısımdı,Roussea'nun dediği gibi