Hem son Cumhuriyet Balosu'nda herkesin içinde Fransız sefirine "Milletime söz verdim; Hatay'ı alacağım. Namusum üzerine
söylüyorum ki, o Türk toprağını Fransızlara bırakmayacağım. Sözümü yerine getiremezsem milletimin huzuruna çıkamam, yerimde kalamam. Ben şimdiye kadar yenilmedim, yenilmem; yenilirsem bir dakika yaşayamam" diye kükreyen kendisi değil miydi? Öyleyse yenilmediğini, yaşadığını ispatlamalıydı. Bir geceyarısı nöbetçi yavere emir verdi: "Yarın Mersin'e hareket edeceğiz. Hazır olunuz."
Bu, tam bir güç gösterisi olacaktı.
Silkindiği gün, yine bir 19 Mayıs günüydü...
....bin kişiye şarkı söyleyebilirdi, gelmiş geçmiş en büyük alkış sağanağına tutulabilirdi, dünyanın öteki ucuna gidebilirdi, internette milyonlarca takipçiye sahip olabilirdi, olimpiyat madalyası kazanabilirdi ama sevgi olmadan hiçbirinin anlamı yoktu.