Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur
224 syf.
7/10 puan verdi
·
9 günde okudu
Medeniyet Tasavvuru
Fütûhat-ı Medeniyye'ye Giriş Kitabı olarak bir önsöz niteliğinde yazılan eser bizlere şunları aktarmaktadır; Hikmeti yitiren hayat, bayatlar, solar. Hakikati yitiren hayatsa, insanı yalnızca ağlarına bağlar, soldurur. İlim, hakikatin ‘söz' hâlidir. İrfan, hakikatin ‘göz' (kalp gözü) hâlidir. Hikmetse hakikatin öz hâli. İlim, ‘çağrı'dır: İlâhî çağrı. İrfan, ‘çağ'dır: Nebevî çağ. Hikmet'se, çağlayandır: İlâhî ‘çağrı'yla buluşan, nebevî ‘çağ'la oluşan insanın, hakikati çağlayana dönüştürme çabası. İlim, ‘söz'ü zenginleştirir. İrfan, ‘göz'ü derinleştirir. Hikmet'se, ‘öz'ü gürleştirir. İlim, ‘ribat'tır: Hakikate bağlanma. İrfan, ‘irtibat'tır: Hakikatin bağlarını birbirine bağlama. Hikmet'se, ‘râbıta'dır: Bağ kurma, çağ kurma, ‘çağrı'yı gürül gürül akan, insanı yıkayıp arındıran bir ‘çağlayan'a kavuşturma. İlim, ‘bakış'tır. İrfan, ‘akış'tır. Hikmet'se varış. Hâsıl-ı kelâm, ilim, hakikatin toprağa düşürülen tohumudur. İrfan, hakikat ağacının tomurcuklanmasıdır. Hikmetse, filizlenen, yeşeren, tomurcuklanan hakikat ağacının meyveye durması.
Yusuf Kaplan
Yusuf Kaplan
Medeniyet Tasavvuru
Medeniyet Tasavvuru
Nurullah Birlik
Nurullah Birlik
Medeniyet Tasavvuru
Medeniyet TasavvuruYusuf Kaplan · Nesil Yayınları · 2022267 okunma
hayır, hayal ile yoktur benim alışverişim inan ki her ne demişsem, görüp de söylemişim şudur cihanda benim en beğendiğim meslek sözüm odun gibi olsun, hakikat olsun tek.
Reklam
Çok doğru bir tesbit bence
Ruveymî³ buyurdu: "Amelde olan ihlás, o amelin sahibinin, işe karşılık olarak ne dünyada, ne âhirette hiç bir şey istememesidir!" Ruveymînin bu sözü işarettir ki, nefsin payları ister dün- yada olsun, ister âhirette olsun makbul değildir. Cennette şehvetlerle nefsin ni'metlenmesi için ibadet eden bir kimse hastadır. Belki hakikat, amel ile Allah'ın cemâlinden baş- ka-sının kastedilmesidir. Bu söz (aynı zamanda) sıddikla- rın ihlâsına işarettir. O ise, mutlak ihlåstır. Amma cennet ümîdi veya cehennem korkusuyla amel eden bir kimseye gelince: O, acelece verilen nasiblere iza- feten muhlistir. Aksi takdirde o, tenasül uzvuyla işkembe- sinin nasibini, talep etmektedir. Halbuki akıllılar nezdinde hakiki matlub, sadece Allah'ın cemâlidir. İnsan, ancak bir fayda için harekete geçer. Fayda ve hazdan hissesi almamak ilâhı bir sıfattır.
“Ölüm. Gölgesi usulca ensemde gezinmeye başlayan bir hakikat. Varlığı daim olan ama farkındalığı son ana kadar insanoğlunu bulmayan kuvvetli bir hakikat. Ölüm sahibini bulduğunda maskesini indirir,gözlerini kaçırmazdı. Maske yere düştü, göz gözeydik artık.”
İnsanın devingen ve değişken yapısından dolayıdır ki hakikat kişilerle bilinmez, kişiler hâkikatle bilinir.
Sayfa 289
Her insan kendi hissesine düşen bir, iki kişilik saadet payı için kavga etmeli. Hiç olmazsa bu kavgayı yapmalı ki, asıl hakikat dünyasını bulsun.
Reklam
415 syf.
10/10 puan verdi
·
14 günde okudu
“Bir kelime kararını,bir duygu hayatını,bir insan seni değiştirebilir.”
Yoğun ve sürükleyici olan yeni bir düşünce romanı : Nietzsche Ağladığında. Edebiyatla da düşünülebileceğini gösteren müthiş bir örnek... Sahne Psikanalizin doğumu arifesindeki 19. yüzyıl Viyana'sı. Entelektüel ortamlar. Hava soğuk. Aktörler Nietzche: Henüz iki kitabı yayımlanmış, kimsenin tanımadığı bir filozof. Yalnızlığı seçmiş.
Nietzsche Ağladığında
Nietzsche AğladığındaIrvin D. Yalom · Ayrıntı Yayınları · 202351,9bin okunma
“O hakikat ki içimde varlığını hayale döndürüp bütün benliğimi kuşattı, kapladı, sardı, sarmaladı. Zerre zerre, hücre hücre…”
Sayfa 263Kitabı okudu
"Ey Üstad! O, tekellüflü bir tevildir; hakikat şu olmak gerektir ki:
Reklam
Hakikat tek bir kişinin yahut tek bir neslin kendi başına ihata edemeyeceği kadar büyük bir gerçekliktir.
Sayfa 70
Hayatta anlam bulmanın ikinci yolu iyilik , hakikat veya güzellik gibi bir şeyi , doğayı , kültürü veya en önemlisi başka bir insanı biricikliğiyle deneyimlenmek , onu sevmektir .
Gücüm, hayatım, nem varsa kaybettim, Kaybettim, ah, dostlarımı, neşemi. Kalmadı hatta kibrim, azametim, Oydu vehmettiren dâhiliğimi. Hakikat budur dedikleri zaman Karşımda sahiden bir dost zannettim. Hakikatı anlayıp duyduğum an; Çoktandır galip gelmişti nefretim. Ama işte hakikat ebedidir, Yaşarsa bir kimse ondan bihaber Âlemde ömrünce gafil kişidir. Tanrı soruyor, cevap vermek ister. İyi ki ağlamışım ara sıra, Elimde kalan servet bu dünyada.
Sayfa 320 - Alfred de MussetKitabı okudu
Hakikat gözlerinizin önündeyken görmüyorsunuz...
Sayfa 207 - HayykitapKitabı okudu
1.500 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.