İlber hoca gayet net anlatmış ve daha önce kimsenin deginmedigi yönlerine değinmiş bu kitabı okuduktan sonra Osmanlı ve Fatih Sultan Mehmet e olan bakışım olumlu anlamda değişti
Bir çocuğun gözünden hayata bakış endişeler korkular sevinçler. Farklı bir Yaşar Kemal kitabı olmuş daha az betimleme yapmış yazar. sıkılmadan okunabilir dili akıcı