Halime ÇABUK

Kişinin kendini tanıması
kendi zaaflarını, tepkilerini, korkularını, kıskançlıklarını, öfkesini ya da kaçındığı yönlerini fark etmesi ve bunları değerlendirebilme iç öz denetim becerisi gerektirir.
Reklam
Kendini tanımak sadece “Ben kimim?” sorusuna cevap vermek değil, aynı zamanda “Neyi neden yapıyorum ve bunu değiştirebilir miyim?” sorularıyla da yüzleşebilmektir.
Bence insan, zaaflarını bildiği, onlarla yüzleştiği ve onları düzeltmeye çalıştığı ölçüde kendini tanır. Kendini tanımak sadece iyi yönlerini bilmek değildir; kişinin olumsuz davranışlarını, eksiklerini ve hatalarını da gözlemleyebilmesi ve onları dönüştürebilme becerisidir.