Önemli olan sadece kendini gözlemlemek değil, gözlemlediklerin üzerinde çalışmak da. Bu da öz farkındalığı, öz dönüşüme dönüştüren şey. Çünkü hatayı görmek başka, onu değiştirmek için emek vermek başka.
insanın gelişimini durduran şeylerden biri, “Ben artık kendimi biliyorum” düşüncesi olabilir. Oysa hayat sürekli değişiyor; yaşadığımız olaylar, ilişkiler, kayıplar, başarılar ve hayal kırıklıkları bize kendimizle ilgili yeni şeyler öğretiyor.
Belki de kendini tanımanın sonu yoktur. İnsan değiştikçe, yaşadıkça ve olgunlaştıkça kendisi hakkında yeni şeyler keşfeder. Bu yüzden “kendimi tanıdım” demekten çok, “kendimi tanımaya devam ediyorum” demek gerçeğe daha yakındır. 🌿