İnsan olmanın içinde hata payı vardır. Haset, öfke ve ego bazen fark ettirmeden kapımızı çalabilir. Mesele onların hiç gelmemesi değil; geldiğinde onları tanıyıp hangisine kapı açacağımıza karar verebilmektir. İşte burada irade devreye girer. Nefis ister, duygu iter, zihin gerekçeler üretir; fakat kalp niyetle yön bulur. Bu yüzden niyet zirvede olmalıdır.