Kendimin en iyi hâline ulaşmak için Yaradan’ın yardımına, sezgilerine ve rahmetine ihtiyaç duyuyorum. Tek başıma yönümü kaybedebilirim; benim pusulam Rabbimdir.❤️🤲🤲📿
Kendi değerlerine sadık kalmak + başkalarının değerlerine saygı duymak bu ikisi bir araya geldiğinde insan ne kendini kaybeder ne de başkalarını ezmeye başlar. Orta nokta tam da “olgunluk” dediğimiz yer.
Bu dengeyi kurabilen insanlarda genelde iki özellik olur:
* Kendini savunur ama saldırganlaşmaz
* Başkasını anlar ama kendini de inkâr etmez
İnsan kendindeki karanlık ihtimalleri inkâr ettiğinde değil, onların var olabileceğini kabul edip farklı bir seçim yaptığında olgunlaşır. Çünkü erdem, çoğu zaman seçeneklerin olmadığı yerde değil; seçenekler varken yapılan tercihte ortaya çıkar. ✨