Bazı durumlarla, insanlarla savaşamazsın, savaşırsan kaybedersin. İnatlaşamazsın, inatlaşırsan yine sen kaybedersin. En iyi çözüm vazgeçmek ya da bırakmaktır. Zannedilenin aksine sıkı sıkıya tutunmak, yapışmak, vazgeçememek güçsüzlük işaretidir. Vazgeçebilenler, gelişmeyi ve büyümeyi göze alabilen kişilerdir.
Çoğu zaman tüm ilerleyişlerin hep ileri doğru atılan adımlarla olduğunu düşünür insan. Ama düşünsene, karanlık bir ormanda yolunu ararken, sarmaşıklara dolandığını ve ilerlemeye çalıştıkça sana dolanan sarmaşıkların seni daha da sıktığını. Böyle bir durumda yönünü değiştirmen gerekir. Belki de sarmaşıklardan kurtulmak için geldiğin yolu olduğu gibi geri gitmen gerekecektir. Böyle birisine geri gittiği için güçsüz demek ne kadar doğru olabilir?