Haramlar belli helaller belli aradaki şüpheli şeylerden de sakınırsan takva budur,dedim.
- NİSÂ SÛRESİ -
İmam Ebu Dâvud'a göre genel olarak bütün problemlerin çözümünde ana ilkeleri belirleyen şu dört hadistir: 1- Ameller niyetlere göre değerlendirilir. (Nevevi 40 Hadis 1.) 2- Helâller ve haramlar apaçık, net belirtilmiştir. Ama ikisi arasında kalan, bir yönüyle ona bir yönüyle buna benzeyen olaylar vardır... (Nevevi 40 Hadis 6.) 3- Bir kişi, daha iyi Müslüman olmak için gerekmeyen şeyi terk etmedikçe iyi bir Müslüman olamaz. (Nevevi 40 Hadis 12.) 4- Bir kimse kendisi için istediği şeyi aynen Müslüman kardeşi için de istemedikçe iyi bir Müslüman olamaz. (Nevevi 40 Hadis 13.) (59. Ayet - Açıklama Kısmı)
Reklam
Haramlar ağacın çürümüş dalları gibidir. Bir toplumun çürümesi de, kadının çürümesiyle başlar. Çünkü evlatları yetiştirenler, kadınlardır. Kadın korunmalıdır, kadın kendini korumalıdır.
Sayfa 117 - Timaş Yayınları, 2. Baskı, İstanbul 2007Kitabı okudu
Haramlar o kadar normalleşti ki, işlerin helaline yönelenler aşırılık ve yobaz olmakla itham edilir oldu. Ne olursa olsun işin helaline ve güzeline gidene Allah ikram eder ve onu ummadığı yerden rızıklandırır.
Haramlar o kadar normalleşti ki, işlerin helaline yönelenler aşırılık ve yobaz olmakla itham edilir oldu. Ne olursa olsun işin helaline ve güzeline gidene Allah ikram eder ve onu ummadığı yerden rızıklandırır.
Çünkü haramlar ibadetlerin sevaplarini silip götürürler.
Reklam
Ayasofiyaya benzeyen müslümanlar
Müslümanın vücudu, cami gibi tertemiz olmalı. Onun içine içki, kumar, zina ve yalan gibi haramlar girmemeli.
Sayfa 69 - TimaşKitabı okudu
Gözün Zinâsı Harama Bakmaktır...
Dinimiz, kalbî duyguların temizliğini gideren, cinsî zaafları çoğaltan ve de zinâ eğilimini arttıran bakışları haram kılmıştır. Çünkü sonu büyük haramlarla biten nice ahlâkî problemler, önce bakışmalarla başlar. Göz, bakışlarıyla nice şeyi içine alabildiği gibi, şeytan da, bakış aracılığıyla göz tünelinden kalbe giriş yapar. Göz kapısını
Ulema geçinen din adamları o kadar çok, şeriatlar haramlar çarşaflar peçeller gıda sal yasaklar sakallar sarıklar ihtiyacılar istikrarlar misvaktar sağ ayaklar sol ayaklar hadisler sünnetler şefaatler hazretler efendiler kerametler, evliyalar Şerifler Seyitler, takkeler tespihler tekkeler mezhepler tarikatlar, fetvalar ve palavralar uydurmuşlardır ki, İslam dinini Allah'ın doğadaki ayetleriyle çelişen karmaşık ve yaşanmaz bir dine çevirmişlerdir. Osman hakların dünyanın bu kadar gerisinde kalmalarının en önemli sorumlulukları bu müşrik dini adamları ve onları kullanan şimdinin politikacıları ile Eskinin sultanlarıdır.
"Şurası muhakkak ki, haramlar apaçık bellidir, helaller de apa- çık bellidir. Bu ikisi arasında (haram veya helal olduğu) şüpheli olanlar vardır. İnsanlardan çoğu bunu bilmez. Bu durumda kim şüpheli şeylerden kaçınırsa dinini de, ırzını da şüpheden kurtar- mış olur. Kim de şüpheli şeylere düşerse harama düşmüş olur, tıpkı koruluğun etrafında sürüsünü otlatan çoban gibi ki, her an koruluğa düşebilecek durumdadır. Haberiniz olsun, cesette bir et parçası vardır ki, eğer o sağlıklı olursa cesedin tamamı sağlıklı olur, eğer o bozulursa, cesedin tamamı bozulur. Haberiniz olsun, bu et parçası kalptir." Buhari, İman, 39, Büyü 2; Müslim, Müsakat 107, (1599); Ebu Davud, Büyü 3, (3329, 3330).
Sayfa 75 - Timaş yayınlarıKitabı okudu
Reklam
Allah Teala erkeği ve kadını yaratıp, her birine özel hayat evreleri, özel mesajlar ve içinde bulunduğu hayat evresine uygun bir hayat sürebilmesi için gerekli hasletleri verdi. Aralarındaki tekamül (kemale ermek) bağı olup tefadul (fazilet ve üstünlük) bağı değildir. Bundan dolayı ne aklen nede şer'an genel olarak erkek kadından, kadın erkekten hayırlıdır demek caiz değildir. Tıpkı güneş aydan ya da ay güneşten hayırlıdır denmesinin caiz olmadığı gibi. Çünkü her birinin birbirinden ayrı sırası var ve yeryüzünde yaşayabilmemiz için her ikisinin de önemli özellikleri ve durumları vardır. Kadınla erkeği eşit kılan yada biri diğerinden daha önemli/faziletli diyen kişi güneş ile ayı yada gece ile gündüzü eşit kılmış veya birini diğerinden üstün tutmuş kimse gibi olur.
Maalesef Müslüman bayanların çoğu ilericilik, üstünlük ve karanlıklardan aydınlıklara çıkış olduğunu zannederek batılı kadınları giyim, süslenme ve adetlerinde taklit etmiştir. Şüphe yok ki batı ilim ve teknikte ilerlemiş, hatta ve hatta zirveye ulaşmış ancak edep ve ahlak konusunda da dibe vurmuştur. Bunun neticesinde tıbbi ve toplumsal birçok hastalıklara düçar olmuştur. Bunların tehlikeleri de cehenneme düşürecek tipten tehlikelerdir.
Domuz etinin yenmesi bütün ilahi menşeili dillerde Yahudilik, Hristiyanlıkta da haramdır. Tevrat'ta domuzun murdar olduğu belirtilip etinin yenmesi ve ölüsüne dokunulması yasaklanmıştır. İncil'de domuz yer yer aşağılandığı halde etinin yenmesini yasaklayan açık bir ifade yoktur. Ancak bu durum Hristiyanlığı bu yönde köklü alışkanlıkları olan toplumlara benimsetebilmek maksadıyla Pavlus domuz etini yasaklayan ibareleri İncil'den çıkarmıştır.
Sayfa 44
Hanefi mezhebine göre #at eti mekruhtur. Bunun sebebi, o dönemlerde atın gerek askeri gerekse sivil hizmetlerde yoğun bir şekilde kullanılan bir hayvan olması etkili olmuştur. Günümüzde atın etkinlik alanı eski dönemlere göre çok daralmış olsa da at etinin yenilmesi konusundaki mesafeli tutum özellikle Anadolu coğrafyasında devam etmektedir. (kurul.diyanet.gov.tr/Cevap-Ara/986/a...)
1.500 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.