Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur
Eyyûbîler tarafından Kudüs'te Hanefilere tahsis edilen üç medreseden ikisi Dımaşk Valisi Melik Muazzam İsa (624/1227), biri ise onun üvey kardeşi Melik Emced Hasan tarafından inşa edildi. Melik Muazzam İsa, Dımaşk'ta bulunduğu sırada Hanefi fikhını öğrendi ve nahiv ilmine duyduğu ilgi sayesinde birçok âlimden ders aldı. Kendisini nahiv ve edebiyat alanlarında yetiştirip bu alanlara ait telif eserler kaleme aldı. Kudüs'te kurduğu Nahviyye Medresesi onun nahiv ilmine olan ilgisini göstermesi bakımından dikkat çekicidir. Melik Muazzam İsa, inşa ettiği 25 talebe kapasiteli bu medrese için vakfiyesinde hem talebelerin hem de nahiv dersi okutacak muderrisin Haneli mezhebinden olmasını şart kostu Kudüs'te 1209 senesinde inşa ederek Hanefilere tahsis ettiği diğer medrese ise kendi adına nispetle Muazzamiye Medresesi olarak kurulmasına rağmen Hanefilerin Kudus'teki ilmi faaliyetlerinde önemli bir yer tutması yönüyle Hanefiyye Medresesi olarak da bilinmektedir. Bu dönemde Hanefilere tahsis edilen üçüncü medrese ise kurucusu Melik Emced Hasan'a nispetle Emcediyye Medresesi olarak tanınmaktadır.
Müsteşrikler tarafından kurgulanan tarihselcilik, İslâm dünyasında farklı vurgularla Fazlurrahman, Hasan Hanefi, Roger Garaudy, Muhammed Arkoun, Nasr Hamid Ebû Zeyd, Emin el-Huli gibi çağdaş yaklaşımları ile bilinen araştırmacılar tarafından savunulmuştur. Bütün bu isimler arasında öncü olması hasebiyle Fazlurrahman'ın ve temsil ettiği
Reklam
130 syf.
10/10 puan verdi
Mekke Arazi Hukuku
Mekke evlerinin özellikle Hac döneminde çıkar elde etmek için fahiş fiyatlara çıkmaması için alınmış bir önlem. Hac suresinde geçen ayet ve bazı hadisler esas alınmıştır. Hanefi mezhebi Mekke evlerini tıpkı Kabe gibi ümmetin ortak mekanı olarak kabul etmiştir. Evleri herkesin kullanacağı ortak alanlar olarak düşünmüşlerdir Evleri kiraya vermeyi dinen uygun görmemişlerdir.. Şafii ler ise cevaz vermişlerdir
Rivayet Kültüründe Mekke Arazi Hukuku
Rivayet Kültüründe Mekke Arazi HukukuHasan Eryılmaz · İlahiyat Kitap · 20241 okunma
Hanefi Şafii Maliki mezhebinde Mekke evleri ümmetin ortak mülküdür satılamaz çıkar elde edilemez Sadece Şafii mezhebi özel mülkiyet gereği satışa veya kiraya vermeye cevaz vermiştir
Hanefi mezhebine göre Mekke evlerinin satışı ve kiraya verilmesi haramdır
اَعُوذُ بِاللّٰهِ مِنَ الشَّيْطَانِ الرَّجٖيمِ بِسْـــــــــــمِ اللّٰهِ الرَّحْمٰنِ الرَّحٰيمِ اَلْحَمْدُ لِلّٰهِ رَبِّ الْعَالَمٖينَ وَالصَّلٰاةُ وَالسَّلَامُ عَلٰى رَسُولِنَا مُحَمَّدٍ وَاٰلِهِ وَصَحْبِهٖ أَجْمَعٖينَ Manâsı: "Bütün hamd-ü senâlar, medh ve şükürler, ezelden ebede kadar noksan sıfatlardan münezzeh ve kemal sıfatları ile
Reklam
Kutbuddin el-hanefi el-hindi el-mekki el-Musta’sım zamanındaki Bağdat ahalisini şöyle nitelemektedir: “Yumuşak yataklarda, Bağdat’ta nehrin kıyısında uzun gölgelerin altında kaynak suları içerek, meyvelerle, meşrubatlarla, dostlar ve arkadaşlar birbirleriyle buluşarak refah içinde yaşıyorlardı. Savaşa dayanacak bir saldırıya veya darbeye karşı kendilerini savunacak durumda değillerdi.”
Sayfa 11
250 syf.
·
Puan vermedi
Talebeler için biçilmiş kaftan, muhakkak okunmalı
Hanefi Mezhebinin taharetten vasiyete kadar temel fıkıh konularının, az ve öz bir üslup + kolay bir anlatımla kaleme alındığı bir eserdir. Tamamen arapça olsa da, dili itibarıyla kolay ve akıcı bir şekilde talebelere uygun olarak işlenmiştir. (Türkçe tercümesi var ama ben şahsen okumadım) Yanılmıyorsam musannıfın da kitabı yazma amacı, talebelere kolaylık sağlamak içinmiş. Ki hamdolsun ve allah ona rahmet eylesin, bunda da başarılı olmuş. 1 sene arapça okumuş bir altyapı rahat yeterli olacaktır kitabı okumak için (hoca'dan ders alma usulüyle) Fıkıhı talebeye sevdirecek bir kitap kesinlikle, biz kuduri'yi okumadan önce bir nevi hazırlık olsun diye bu kitabın taharet bölümünü hocamızdan okumuştuk. İnanın zor ayrıldık, bize kalsa kitabı bitirmeden bırakmazdık ama yeterli vaktimiz yoktu. Ömer nasuhi bilmen'de işlediğimiz fıkıh konularının kafamızda oturmasını sağladı, çok severek kendini okutuyor gerçekten, herkese nâçizane tavsiyemdir. •
Şefikurrahman En Nedvi
Şefikurrahman En Nedvi
Ebu’l Hasan Nedvi
Ebu’l Hasan Nedvi
El Fıkhül Müyesser ala Mezhebil İmam El Azam Ebi Hanife En Numan
El Fıkhül Müyesser ala Mezhebil İmam El Azam Ebi Hanife En Numan
El Fıkhül Müyesser ala Mezhebil İmam El Azam Ebi Hanife En Numan
El Fıkhül Müyesser ala Mezhebil İmam El Azam Ebi Hanife En NumanŞefikurrahman En Nedvi · Daru İbn Kesir · 20005 okunma
Ebu Hanife'nin ictihad yöntemi onun şu sözünde özetlenir: "Biz önce Allah'ın kitabında olanı alırız. Onda bulamazsak Hz. Peygamber'in sünnetine bakarız, ya da bir şey bulamazsak ashabın ittifak ettiğini benimseriz, ihtilaf etmişlerse dilediğimizin görüşünü alırız. Başkalarının görüşlerini onlara tercih etmeyiz. Ancak Hasan-ı Basri, Ibrahim en-Nehal, Sald b. Müseyyeb gibi tabiîn alimlerine gelince onların ictihadlarına bağlı kalmayız. Onlar gibi biz de ictihadda bulunuruz Aralarında müşterek illet bulununca bir hükmü diğerine kıyas ederiz.
Herevî, Hanbelî mezhebine sıkı bağlılığı sebebiyle Mu‘tezile ve Eş‘ariyye kelâmcılarının yanı sıra kelâm (özellikle sıfatları te’vil etme) usulünü kabul eden Hanefî ve Şâfiî fıkıh âlimlerini de şiddetle eleştirmiş, bu da onun Herat’tan birkaç defa sürülmesine sebep olmuştur. Ebû Saîd-i Ebü’l-Hayr ve Ebü’l-Hasan El-Harakānî gibi şathiyeleriyle ünlü sûfîlere hayran olmasına rağmen hadis ehli ve Selefîler tarafından saygı görmesinin sebebi, Ahmed B.Hanbel’in itikadî görüşlerini benimseyerek kelâmcılara şiddetle karşı çıkmasıdır. Muhaliflerinin aleyhinde konuşmaması için kılıçla tehdit edildiğini, fakat bu tehditlere boyun eğmediğini belirtir. Ebû İsmâîl El Herevî Kitâbu'l Erbaîne fî Delâili't Tevhîd, s.9 (Tevhîd’in Delilleri Hakkında 40 Hadis) Ukab Yayınları
Reklam
Fazlurrahman, Nasr Hamid Ebû Zeyd, Hasan Hanefi gibi modernist Müslümanların savunduğu "Kur'an Tarihselciliği" ise İslam'da aslı olmayan bir icat/bidattır.
Sayfa 94 - Hüküm KitapKitabı okudu
234 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.