Sen hayatını yaşadın mı? Yoksa hayat mı seni yaşadı? Hayatını seçtin mi? Yoksa o mu seni seçti? Onu sevdin mi? Yoksa pişmanlık mı duydun? Hayatını tükettin mi diye sorduğumda bunu kastediyorum.
“İki insanın birbirini ele geçirmek için mücadele etmesinden daha fazlası olan bir aşk arıyorum. Bir zamanlar, çok zaman önce değil, bulduğumu sanmıştım. Ama yanılmışım.”
Montaigne’in ölüm hakkındaki denemesini bilir misin- herkese mezarlığa bakan bir odada yaşamalarını tavsiye eder hani? İnsanın zihnini arındırdığını ve hayatın önceliklerini göz önünde bulundurmasını sağladığını iddia eder. Mezarlıklar sende de aynı etkiyi bırakır mı?