Schnellinger türbin fabrikasının alkol sekreteri Herr Manns­ chott ile yabancılık ve alkol hakkında konuşan panik danış­manına dönüyorum. Mannschott'a göre insanlar kendilerini yabancı hissedene kadar içiyor. Hayır, diyor Dr. Ostwald, insanlar kendilerini daha önceden yabancı hissediyor, sonra kendi kendilerine yabancı olarak tanıdık gelene kadar içi­yorlar. Hayır, diyor alkol sekreteri, yabancılık her durumda kalıcıdır, insanlar yabancılığa karşı duydukları öfkeye alış­ mak için içiyor. Kimse öfkenin doğal bir şey olmasına alı­şamaz. Doğal olan, öfke duyulmayan bir hayattır, anlıyor musunuz?
BATLAMYUS EVREN MODELİ VE MUHAMMED
Abbas İbnu Abdilmuttalib anlatıyor: "Bathâ nâm mevkide, aralarında Resûlullah'ın da bulunduğu bir grup insanla oturuyordum. Derken bir bulut geçti. Herkes ona baktı. Resûlullah: "Bunun ismi nedir bileniniz var mı?" diye sordu. "Evet bu buluttur!" dediler. Resûlullah: "Buna müzn de denir"
Reklam
- Bir yerden mi bakıp yazıyorsun? -hayir,kendim yazıyorum -Uydurmami yani? Gerçek bir edebiyatçı olduğunu tek sözcükle açıkladı: -Uydurma.
Rabbim! Gerçek manasıyla senin emrine hazırım. Sana kul olarak, sana köle olarak buyruğunu yerine getirmek isterim. Hayır isteyen bir kulunum, mütekebbir değilim. Kızgın kumların üzerinde yürüyen, öğle uykusu çeken gibi midir? Allahım! Yüzüm sadece senin için secde eder. Bana nasıl muamele edersen et, ben yine sana yönelirim.
Sayfa 221 - İpek yayın dağıtım a.ş.Kitabı okuyor
(Rabbim) Bize bu dünyada da, ahirette de iyilik yaz, (hayır ve huzur takdir et ki) şüphesiz biz dönüp Sana yöneldik. | A'râf 156
Öyle ya, biz karda ağaç kütükleri gibiyiz. Görünüşte dümdüz yerde uzanmışlardır, ufak bir darbeyle itilip gideceklermiş gibi. Hayır, mümkün değil, çünkü sıkı sıkı toprağa bağlıdırlar. Ama bak, bu bile sadece görünüşte.
Reklam
"Demek insanoğlu yerimizi bir kez daha buldu. Bu demektir ki, bize artık rahat yüzü göstermeyecek." Camsap hemen atıldı, dedi: "Beni kuyuda bir başıma bırakan, yazgıma terk eden arkadaşlarımdan söz ediyorsanız eğer, onlardan çekinmeniz için hiç bir neden yok. Onların en çok unutmak isteyecekleri şey, o kuyu, o kuyuda ölüme terk
Sayfa 35
"Hayır, maddi sıkıntıların kim olduğunu değiştirmesine izin vermeyecekti."
Bir Allah dostu diyor ki, "Sohbet, muhabbet olmadan, meşveret olmadan hayır oluşmaz. İcabında, karşılıklı aşkla, muhabbetle tartışmayı, aşkla, muhabbetle kavga etmeyi öğrenmedikçe hayır oluşmaz. Bizim uzun zamandır çekmekte olduğumuz eksiklik işte bu aşkla meşveret ortamıdır..."
Gerçekten iyi misin Ingeborg? Affedebildin mi? Tekrar sevebiliyor musun? Yaralanan bir şey tekrar iyileşebilir mi? İyileşen yerde İZ kalınca tekrar eskisi (gibi) olunur mu? Hayır Ingeborg, İz bırakmaz insanı. Hiçbir iz beni bırakmadı. Hiçbir iz onu bırakmadı. Ve biz bu izlerle eskisi (gibi) olamıyoruz. Eskisi gibi olunamayınca ne öncesi gibi, ne de sonrası gibi OLUNAMIYOR. HİÇBİR ZAMANDA OLAMAMAK BUNU ANLAMAK!
Reklam
bir ebe­veynle rol değişimi, çocuğun tüm dünya ile ilişkisini bozar
Bundan yıllar önce ben annem ve babam bir dolmuşa atlayıp bizden 20-"30" km uzaklıktaki büyük amcamın bayramına gitmiştik o zamanlar büyük amcam ile ortanca amcamın arası kırık ve konuşmuyorlardı.Babam 2.Dünya savaşındaki Türkiye misali tarafsız ve herkese zeytin dalı uzatan bir kişiliğe sahip o zaman da ikisin arasındaki küskünlüğe
kontrol güdüsü doğuştan gelen bir özellik değil, bir başa çıkma tarzıdır
bizim değişmez özellikler olarak gördüğümüz şeyler bilinç­ sizce benimsenmiş alışkanlık türünden savunma tekniklerin­den başka bir şey olmayabilir. insanlar çoğu kez, bu alışılmış davranış biçimlerinin özbenliğin ayrılmaz bir parçası oldu­ğu düşüncesiyle, bunlarla tanımlanırlar. hatta bazı özellikler­den ötürü kendinden nefret duygusu bile güdebilirler; örne­ğin, bir kişi kendisini "kontrol manyağı" olarak nitelendirdi­ğinde hal böyledir. oysaki kontrolcü olmak gibi doğuştan ge­len bir insan temayülü yoktur. "kontrolcü" kişilikte var olan şey derin bir anksiyetedir
din kurumuna ilişkin ilk izlenimim, dinin ikiyüzlü insanlar için olduğuydu
1.500 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.