"Aşkın, ayrılığın ve arzunun şairi: Ümit Yaşar Oğuzcan. 'Beni Unutma' eseriyle sadece bir şiir kitabı değil, bir zaman tüneli edasıyla bizleri Galata’nın rüzgârında aşkın en tutkulu gezintisine çıkarıyor."
"Üç tüp boyam vardı
Veronez yeşili zümrüt yeşili krom yeşili
Hepsini kattım birbirine
Senin yeşilini buldum
Senin yeşilinde orkestralar Debussy'den çalıyordu
Senin yeşilinde unuttum siyahlığımı."
Kendi içindeki geniş bozkırlarda kaybolanların, doğanın sessizliğine sığınanların ve o büyük mahcubiyeti kalbinde taşıyanların kitabı: Kim Bağışlayacak Beni.
"Buraya, bir sızı bırakıyorum. Hangi köşeye baksan, orası senin olsun."
Didem Madak, 'Ah'lar Ağacı' eseriyle bizlere içindeki küçük çocuğu ve bu çocuğun annesine olan özlemini, hüznünü, sevgisini ve hasretini en sanatsal şekilde sunuyor."