Kim Bağışlayacak Beni?

8,9/10  (59 Oy) · 
184 okunma  · 
68 beğeni  · 
1.937 gösterim
Günün saf ışığı yavaş yavaş ovadan geçecek birazdan.
Dağların ardında eflatun bir perde gibi dalgalanacak.
Sonra ışık hızıyla -evet ışık hızıyla- camın karnından
içeri, durgun, sessiz ve hep öyle kalacakmış gibi yayvan
odaya vuracak. Bir kapı, ötekine gıcırtıyla gerinerek
açılacak, mutfakta çayın sesi demlenmeye başlayacak.
  • Baskı Tarihi:
    2013
  • Sayfa Sayısı:
    178
  • ISBN:
    9789753425131
  • Yayınevi:
    Metis
  • Kitabın Türü:

Birhan Keskin, keskin dizlerin sabihi şairimiz...
Şiirleri yazmak kadar şiirlere inceleme yazmak da zordur, zaten şiir incelemenmez her zaman ki gibi şuralara duygulu yazılarımdan bırakıyorum...

"Hiç kimse durup dururken şiir yazmaz. Bilakis, düzenle ilgili ve genel olarak bir rahatsızlığı olduğu için yazar. Yoksa, kendini dünyayla son derece barışık hisseden bir insanın şiir yazmasını beklemeyiz" diyor ve dünyaya ayak uyduramadığı için yeni bir dünya uydurduğunu söylüyor. Ne yaşadığını bilmediğimiz ama acıyla bir güzel mayaladığı şiirleri önümüze sunuyor...
"
Şiir denen şeyle hayatınızın sonuna kadar uğraşacak mısınız, uğraşmayacak mısınız? Yani bu hakikaten bir karar bana göre. Şiir, diğer yazım türleri gibi değil. Romancı olacağım, hikâyeci, gazeteci olacağım diyebilirsiniz ama şair olacağım diyemezsiniz. Yani o zaten bir kader gibi gelir bulur sizi ama yırtabilirsiniz de ondan.” diye tanımlıyor şairliği ve ben 3. kitaptan sonra şair olacağım değil de şiir'de kalacağım dedim diyor...

Şiir denince Türkiye’de akla hep aşk şiiri, aşk geliyor. Oysa aşklar hiç de şiir gibi yaşanmıyor. Hatta, insanlar doğru düzgün aşk yaşayamadıklarını söylüyorlar. Bir şair olarak şiir’in bu konuda haksızlığa uğradığını düşünüyor musunuz? Diye bir soru soruluyor Birhan Keskin'e ve o da şu enfes cevabı veriyor.
"Aynen öyle. Haksızlık ediliyor. ”Şiir gibi aşk”, ya da ”şiir gibi bilmem ne” gibi söylemleri kullanıyoruz. Daha önce de söylemiştim, bir daha söyleyeyim: Şiir herhangi bir sözcüğün önüne ya da arkasına takılacak bir sıfat değildir. Mesela ”şiir gibi kadın” diye, şiir biraz kavranmadan, anlaşılmadan söyleniyor. Oysa şiir, kendi başına bir şeydir. Bir şeyin önüne ya da arkasına takılamaz. Aslında burada şiir’i bir nevi yüceltme de var tabii. Şiir gibi kadın derken övgüyle bahsetmek söz konusu ama bunu yapanlar şiir bile okumuyorlar ki! Hem okumadığın, hem de hiç takip etmediğin bir şeyi böyle kullandığın zaman evet, o zaman şiire haksızlık olur. Dillerine pelesenk olmuş bir şey. Ama gelgelelim ki okumuyorsun, anlamıyorsun. Bir ”şiir gibi” dir gidiyor. Çok saçma bence."

Ortak bir payda olarak şiirlerde buluştuğumuzu ve bu ortak paydada olan kesimin şiirlerini benimsediğini söyleyen birisi o :)
Yazı hiç sevmiyor ve yalnızlığı da dizelerine yansıtmış bunları dizelerinde yerlerini almış uzun saçı ve yazı sevmediği de.
" Ne kıştan yakınacak ne yazı özleyecek sebebim vardı" (40) her şeyi açıklıyor
Hayalleri dik tutmak gerekir diyerek dizelerini dik ve kayalıklı bırakıyordu bize ama biz onu bu kadar o dik yamaçların dizelerinde sevdik bilemiyor mutlu olsaydım yazamadım diyor o yüzden utanıyorum kendimden bir insanın acılarını bu kadar sevdiğim için...

"Sustum. Yeryüzü olacağı gibi olsun. " 22

Barış 
03 Eki 2017 · Kitabı okudu · Beğendi · 9/10 puan

bazı şiirlerini kısa, geçici delilik anlarında yazdığına emin olduğum şair kadınlardan biri Birhan Keskin.
kısa,geçici delilik anlarında yazdığı satırlarda bu etkileyici kitabında bolca mevcut.

"onu, sevebileceğinin en yücesiyle sevdin.
titreme daha fazla kalbim.

Alt metinlerinde şiddetli patlamalar barındıran ve aslında göründüğü kadar naif olmayan dizelerin sahibi Birhan Ablamız iyi ki de var..

"yaralanan bir şey tekrar iyileşebilir mi,
iyileşen yerde iz kalınca?"

Yoğunluğu Kalbinize,beyninize lök diye oturan kadın.O Yazıyor,siz okuyorsunuz sonrada bön bön bakıyorsunuz kitap satırlarına.

"dur diyor ayaklarım, dinlen, bekle.
her şey her şey terketmiş seni
bir taşın bir kumun gölgesi bile."

TİRAJE 
 28 Kas 2017 · Kitabı okudu · Beğendi · Puan vermedi

Şiir...

Şairler farklı insanlardır. Rahat olmayan, herşeyden bir anlam çıkaran, acı ve hüzün dolu kalpleri ile dünyayı anlamaya çalışan dünyaya yabancı insanlar.

Birhan Keskin kelimelerle dans eden, daha doğru bir ifade kullanmak gerekirse kelimelere dans ettiren bir kelime ustası. Şiirlerinde hep bir karşı duruş vardır. Hayata, insanlara, duygulara... Ama bu insanı boğan ya da sıkan bir karşı duruş değilde “haydi gel, kelimeler ile dansıma eşlik et” diye seslenen bir davet gibidir. Gerçekten de öyle olur. Okumaya başladığınız andan itibaren kapılıp gidersiniz. “ İşte ben de tam bunu hissediyorum” deyip heyecanlanırsınız. Aynı sözcükleri kullanırız. Ama Birhan Keskin’in kaleminde o sözcükler ok gibi yüreğinize saplanır.

Mutluluk insana şiir yazdırmaz. Şiir yazmak için acıya, bitmiş bir aşka, bir derde ihtiyacınız vardır diyen bir şairin kitabı olarak ben gerçekten beğendim. Ki kendisini bu konuda haklı da buluyorum.

Gerçek şiir severlerin asla es geçmemesi gereken dili tatlı güzel bir kitap.

“Ömrün bir şey anlatıyor sana, ama sen anlamıyorsun!

Yağmur durmadan yağıyormuş;

Hiçbir şey rastgele değildir.

Hiçbir şey rastgele değildir.”

Keyifli okumalar...

Hazal Emekli 
10 Haz 2017 · Puan vermedi

Beni şiirle tanıştıran, bir daha hiç bir şiir okumama gerek duydurtmayan sevgili güzel Birhancım Keskin. Kalemi keskin sözleri nahif. Şiddetle tavsiye ederim :D

Xecice 
 07 Kas 2017 · Kitabı okudu · Puan vermedi

“Şiir denen şeyle hayatınızın sonuna kadar uğraşacak mısınız, uğraşmayacak mısınız? Yani bu hakikaten bir karar bana göre. Şiir, diğer yazım türleri gibi değil. Romancı olacağım, hikâyeci, gazeteci olacağım diyebilirsiniz ama şair olacağım diyemezsiniz. Yani o zaten bir kader gibi gelir bulur sizi ama yırtabilirsiniz de ondan.” diyor şair olmak hakkında Birhan Keskin...

Şiirlerindeki tüm duyguları bizzat yaşayıp yazdığını öğrendiğinizde “ aman Allah’ım nasıl hissetmiş yaşadıklarını” demeden edemiyor insan. İnsanlar genelde şiir kitaplarını almazlar. Oradan buradan açıp açıp okurlar. Ama şiir farklı bir dünya. Yazarın dediği gibi bir kader.

Sert sözleri altında gayet yumuşak hisler barındıran şiirleri var. Bana, hissettiklerini gayet iyi anlatabilen bir yazar olarak geliyor Birhan Keskin...

Şiirseverlerin illaki okuması gereken bir kitap ve tanıması gereken bir yazar.

“Sustum. Sustum. Sustum.
Bütün aşkların sonunda yaptığım gibi
Konuşmak hiçbir şeyi, hiçbir şeye ulaştırmıyordu.
Biliyordum.”

Eylem Aksoy 
10 Haz 2017 · Kitabı okudu · Beğendi · Puan vermedi

Ne yasamis olmalisin bunca duyguyu biriktirecek..Hep okunmalì..

seni bir yabancı gibi karşıma alıp
bunun dayanıklı bir şey olmadığını
sürekli kılınamadığını, çünkü aşkın
yapılan bir şey olmadığını,
başlangıçta bir melek konduğunu
sonunda bir kelebek öldüğünü,
yani kısacık sürdüğünü, oysa hayatın
bir korkular ve alışkanlıklar bütünü
olduğunu,
bütün bunları sana
nasıl anlatacağım ?

Selim TURAN 
20 May 2017 · Kitabı okudu · 4 günde · Beğendi · 9/10 puan

Birhan Keskin aşkı acıyı sevdayı ayrılıkları ve hayatı yaşamış, yaşantısını dantel gibi bu kitabın sayfalarına dökerken, herkesi yakalacağından emin olduğum nefis bir kitap...keyifli okumalar

Sevgi Çapraz 
28 Haz 2017 · Kitabı okudu · Beğendi · 9/10 puan

Birhan Keskin şiirleri diye birşey olduğu muhakkak, ilk defa bu kitapta tanıştım Birhan Keskinle ve çok sevdim.. Çok sade ama çok derin.. Şiir sevenler okusun bence..

Kitaptan 226 Alıntı

Sustum. Sustum. Sustum.
Bütün aşkların sonunda yaptığım gibi,
konuşmak hiçbir şeyi, hiçbir şeye ulaştırmıyordu.
Biliyordum.

Kim Bağışlayacak Beni?, Birhan Keskin (Sayfa 130)Kim Bağışlayacak Beni?, Birhan Keskin (Sayfa 130)
Barış 
01 Eki 2017 · Kitabı okudu · İnceledi · Beğendi · 9/10 puan

Ben büyüdüm
Akasyalar öldü
Üzgünüm.

Dışınız çok kalabalıktı
Beni içinizdeki zindana attınızdı
Olur ya bir gün
Suyu hatırlar şelale
Şeytan utanmayı öğrenir ve
Yüzleşir yüzünüz mevsimlerle

Sırf bu yüzden büyüdümdü,

Akasyalar öldü.

Kim Bağışlayacak Beni?, Birhan Keskin (Sayfa 114)Kim Bağışlayacak Beni?, Birhan Keskin (Sayfa 114)

İçime işleyen acıyı size değil
bir suya bırakmayı öğrendim
dal olmaktan vazgeçeli çok oldu
bu yüzden ne bir ağacım var
bana beden
ne de çiçek açacak benden.

Kim Bağışlayacak Beni?, Birhan Keskin (Sayfa 117)Kim Bağışlayacak Beni?, Birhan Keskin (Sayfa 117)
Nisa Nur 
17 Eyl 2015 · Kitabı okudu · Beğendi · 10/10 puan

"Seni bir yabancı gibi karşıma alıp
Bunun dayanıklı bir şey olmadığını
Sürekli kılınmadığını, çünkü aşkın
Yapılan bir şey olmadığını,
Başlangıçta bir melek konduğunu
Sonunda bir kelebek öldüğünü,
Yani kısacık sürdüğünü, oysa hayatın,
Bir korkular ve alışkanlıklar bütünü olduğunu,
Bütün bunları sana
Nasıl anlatacağım?"

Kim Bağışlayacak Beni?, Birhan KeskinKim Bağışlayacak Beni?, Birhan Keskin
Barış 
03 Eki 2017 · Kitabı okudu · İnceledi · Beğendi · 9/10 puan

Konuşmam artık,
Ağır sözler söylemem.
Bir düş için,
Sabahları göğsüme,
Sedeften bir çiçek işlerim.

Hiç bilmedim,
Konuştuklarımdan ne anladın.
Ormanın korkunçluğunu söyledim.
Ovanın serinliğini sustum.
Sen uzun bir uykuyu uyudun,
Ben düş gördüm.

Durmadan bir yoldan söz ettim.
Suyum ben, adımı unutmadım.
Dolanıp, bir gün yanına düştüğüm.
Bir dağdan söz ettim.
Dünyanın işine karışmadım.
Beni avutmaz dünya, beni tutmaz da.
Dolanıp içinde kirinin,
Yine temiz geldim.

Göğsümde sedeften bir çiçek taşarım.
Bir büyü bu,
Hayata karşı yaptırdım.
Konuşmam artık,
Kalbini kırdımsa senin.
Bil ki, yanına düştüm..

Kim Bağışlayacak Beni?, Birhan Keskin (Sayfa 67)Kim Bağışlayacak Beni?, Birhan Keskin (Sayfa 67)
Seher 
 14 Nis 2017 · Kitabı okudu · Beğendi · 10/10 puan

İZ

Acıyla geçtiğim yoldan geçiyorsun
izlerime rastlıyorsun, bıraktıklarıma,
orada o yolda çekmiştim ruhumu patlatan fitili
benden savrulan parçalar kurusa da
izleri var hala yolun kenarında.

İzini sür yolun, acının ormanı büyütür insanı
vakit geniştir, ufuk sandığından daha yakın,
Acıyla geçtiğim yoldan geçiyorsun
ustası olacaksın içine gerdiğin tellerin
hangi sızıyla titrer içinde, hangi sesle
büyük bir aşk, hangi sesle ölür, bileceksin.

Ne zamandı bilmiyorum.
uaşadıklarından sana
kalan tortu, seni olduğun yere çakan, olduğun
yerde fırtına koparan korku. kendi sarmalında
döndün, döndün, sanma ki daha dönmeyeceksin
kalsan da bir yer için, aslında hep gidiyorsun.

Şimdi, acının ormanından geçiyorsun
her şey bir daha kanasa da
ne geçtiğin yola ne sana dokunabilirim ben
Geç meleğim,
senin de şarkıların olsun
içindeki telleri titreten.

Kim Bağışlayacak Beni?, Birhan Keskin (Sayfa 53 - Metis)Kim Bağışlayacak Beni?, Birhan Keskin (Sayfa 53 - Metis)
Recep 
12 Ara 2017 · Kitabı okudu · Beğendi · 8/10 puan

Unutmak için verdiğim bunca çabadan
geçtiğim bunca yıldan sonra
tam unutmaya alıştırmışken kendimi
artık unutmak istemediğimi fark ettim.

Kim Bağışlayacak Beni?, Birhan Keskin (Sayfa 121)Kim Bağışlayacak Beni?, Birhan Keskin (Sayfa 121)
Hazal Emekli 
21 Tem 2017 · İnceledi · Puan vermedi

Deniz
Hayal kıvamıymış aşk,
Gülün kokusunu bademin neşesini
istedim.
Koşup kapaklanayım bir kucak istedim.

Kim Bağışlayacak Beni?, Birhan Keskin (Sayfa 25)Kim Bağışlayacak Beni?, Birhan Keskin (Sayfa 25)