Türkiye'deki 20 yıllık Muhafazakar-İslamcı hakimiyetinin bilançosu; Gençlerin çoğu kendisini Atatürkçü, deist, Solcu, liberal vs diye nitelemeye ve hemen her şeyi mübah gören Postmodern ahlak anlayışına yöneldi. Zengin daha zengin olurken fakir daha borçlu duruma geldi. Akademik intihal ve kamusal torpil sıradan bir şey halini aldı. Ülkedeki nüfus belirsiz ve sınırlar adeta esnek geçiş alanı. LGBT, Feminizm ve Ateizm üzerine kurulmuş dernekler almış başını gidiyor. Dini kurumlara dindar insanlar bile güvenmiyor.