Gorki ile çoğu kişi gibi Ana romanı sayesinde tanıştım.Romanın arkasında biyografi kısmında Gorki soyadını kendisinin aldığını ve kelime anlamının acı olduğu yazıyordu.Bunun üzerine diğer eserlerini ve otobiyografisini okumadan duramayacağımı anladım.
Bu otobiyografik romanda beni en çok etkileyen şey Gorki’nin insanların nasıl acılarını neşeye çevirdiklerini,kadınların nasıl gerektiği saygıyı görmeyip küçük görülüp hırlapandığını,çocukların kimin ile arkadaş olacağına dahi sınıf ayrımının karar verdiği düzeni,Tanrı’nın iyi mi Kötü mü olduğunu aradan yıllar geçmesine rağmen bir yetişkin gibi değilde o çocuk yalınlığı ve masumluğu ile anlatması.