"Kitap okurken göz kapaklarınız ağırlaşır ya yavaş yavaş kitabı kapatıp kanepenin kenarına kıvrılırsınız ve son okuduğunuz cümleyi düşünürken uykuya dalarsınız, işte benim en huzurlu hissettiğim an bu ve ben hep o anda kalmak istiyorum."
Kitap okumak aslına bakılırsa insana birçok önemli fayda sunuyor. Pek çok uzmanın da her daim önerdiği kitap okumak, genel olarak insan gelişimi noktasında büyük bir potansiyele sahiptir.
- Hayata farklı açıdan bakılmasına olanak tanır.
- Düşünceleri olgunlaştırır.
- Stresi azaltmada yardımcıdır.
- Dünyaya farklı gözle bakmaya ve daha güzel görmeye olanak verir.
- Unutkanlığı azaltır.
- Özgüveni önemli oranda artırır.
- Kelime haznesi ile beraber bilgi dağarcığını önemli oranda yükseltir.
Bu şekilde yukarıda verilen faydaları ile beraber kitap bir insanın gelişimi noktasında en önemli unsurdur.