fatma

İnsan neyin doğru neyin yanlış olduğunu sadece hisleriyle anlayabilir miydi? Kendisi için neyin hayırlı olduğunu.. Bir seçimin ya da seçimsizliğin neye mağal olabileceğini ve bunun doğru olup olmadığını ve neye kime göre bu doğruyu belirleyebileceğüni... Ben bilmiyordum.. Bilemiyordum..Kendi doğrularımı kendime uyguluyor ama emin olamıyordum. Bir kılavuz olmalıydı önümde ki emin olmalıydım. Bir yerde okumuştum "Kim bilir, belki de bağlanmak en büyük özgürlüktür. ".. diyordu. Bence de öyleydi.. Beni tatmin etmeliydi yaptıklarım. Bir amacım olmalıydı.Her şeyimi kaybettiğimde bile beni ayakta tutup hayata bağlayan.. Bu hayata sadece yeme , içme, çalışmak için gelmiş olamazdım,olamazdık. Hepimiz bunu söylüyor, ama yine bildiğimiz yoldan gidiyorduk..Sanki demirle bir yere bağlanmışçasına. Doğrunun bir vücut bulması gerekiyordu artık .Ve hâkikat ben burdayım diye bağırıyordu sürekli..Ama biz kendimizi yine yalanlarla avutuyorduk.. Dünyanın eğlencesine, oyununa aldanıp gidiyorduk. .. Bir şeye inanmak gerekiyordu. İnandım.... (Rabbim bu inançtan döndürmez inşallah) Yaptığım her şeyi, her davranışı, her amacı bu inandığım şeye göre belirliyordum..Anlama dönüşüyordu yaptıklarım..Beni mutlu , huzurlu eden tek gerçek buydu..Yolum bazen sisli olsa da ne yapacağımı bazen bilmesem de bu doğruya göre daha emin oluyordum. .."Nereye gidersen git tek bir doğru yol var. Orada olduğunuz sürece sorun yok. " demesi gibi babamın.Evet tek bir doğru vardı..O yolda olmak.. Hangisini tercih edersen et.O'na dayandığım ve inandığım sürece her şeyin güzelliğe çıkacağını artık biliyordum. Kaybetsem bile, imtihan olsam da hikmetini anlayınca nimet olduğunu biliyordum..Bu yetiyordu..Şimdi bir kez daha düşündüm.. Yine çok eksik kalacak biliyorum.. Ama Rabbim her şey için sana çok çok
Ters Köşe Final Sevenler Buraya!
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯 Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
Kalbiniz yeterince mütmain olmadan içinize sinmeyen hiçbir işi yapmayın..
Gönlünden geçenleri dünyanın gürültüsüne karışmasınlar diye içinden hiç çıkarmayan insanlar da var. Gökhan Özcan
"Okuduğu kitaplardan bir insan okunabilir diye düşünüyorum. "
"Gönlümüz her zaman bir şeyler ister. Ama kader bazen her istediğimizi vermez. Senin için duam odur ki.. Verdiğin karar inşallah senin için imtihan olmaz. " Gönül Dağı Bir şeyler istiyoruz, dua ediyoruz, umut ediyoruz. Niyaz ediyoruz Allah'tan bekliyoruz. Seçimler yapıyoruz bazen yapmak zorunda kalıyoruz. Yola çıkıyoruz. Başta o yolun bizi neyle karşılaştıracağını bilmeden. Yapmamız gerektiği söyleniyor bize sadece . Doğru olan o. Başarılı olman lazım. Başarı belli kalıplara sığdırılıyor.Yarışıyoruz . Tanıyoruz dünyayı.. Öğrenme ömür boyu..Beynimize giren ezber bilgiler de dahil buna bakmakla görmekteki görmek de.Görünce başlıyor zaten her şey.Gmrdükçe, öğrendikçe büyüyoruz. Geriye dönüp baktığımızda " Bütün hayatımızı, aslında yapmaktan başka çaremiz olmayan şeyleri rızamızla seçmeyi öğrenmekle geçirdiğimizi" anlıyoruz . Ne kaldı ki bizden geriye.... Ben hayatta tercihin sınavdan daha zor olduğunu öğrendim meselâ, hala da öğreniyorum. Hala tercih yapmam gereken birçok şey var... İş, eş, hayat. Ve ben gerçekten benim için en hayırlı olanın hangisi olduğunu bilemiyorum çoğu zaman Rabbimden en hayırlı olanı istiyorum.. Yolun yarısını geçince ve akıl biraz daha başa gelince,geriye dönmek çok zor olunca..Karşıma çıkan yollardan en iyi olanı seçmek tercihiyle karşı karşıya kalınca ve karar veremeyince bekliyorum.. "Rabbim yol göster" ,en büyük duam bu oluyor. İsteksizlik, şüphe varsa kararsızlık vardır.O zaman beklemem gerekiyor ben artık biliyorum. Rabbim dualarını karşılıksız bırakmaz seni yatı yolda bırakmaz. Kalbimin sesini dinliyorum.Ara sıra da imtihan ediliyorum biliyorum. Nefsimle başa çıkmak çok zor oluyor. Alınan kararlar çoğu zaman uymuyor ona(nefise).Bazen çok sonradan anlıyorum .. "Allah'ım yol boyunca bırakma elimi düşerim sonra mısraları geliyor Cahit