fatma

10/10
·104 syf.··
Beğendi
·
2025 10. kitabı
·
17 günde okudu
·
Okunma: 18 Aralık 2025 01:11
Allah nur içinde yatırsın seni büyük komutan. Yolunda gidebilmek bize de nasip olsun… Umarım sen de şafaatçilerden olursun ve bize sen de şefaatçi olursun …Şu anki halimize baksan Filistine Kusüse baksan eminim ki sadece üzülürsün bize asıl üzülünmesi gereken kişinin maktülden çok katil olana üzülünmesi gerektiği gibi misal Ne diyeyim ki Hüzün bıraktı bende bu kitap … Kendi eksikliğimden midir Müslümanların zulüm altında olup hergğn buna şahit oluşumuzdan mıdır içimizden bir Salahattin çıkamayaşından mıdır? Çaresizliğimizden midir ?Bilmiyorum Salahaddin Eyyubiyi hayranlıkla okudum .. Tam bir Müslüman ! Ne büyük şeref . 57 yıl yaşamış . Önemli olanın yaşamak değil o yaşantıyı nasıl sürdürmek olduğunu anlasak keşke.. Böyle yaşamak herkese nasip olsun …. Böyle yaşamak yaşamak çünkü … Mümince yaşamak …sendrn geriye sadece amellerin niyetlerin kaldığı .. yazacak çok şey var şimdilik bu kadar .. Okumak gerek… Ve müslümanın müslğmandan başka dostu olmadığı bilincini edinmek gerek Kitap gayet sade bir dille yazılmış Minberin Sırrı “ aslında ne yapıyorsam yapayım İslam için elimden gelenin en iyisini yapayım ana fikri üzerinden başlıyor . “Güneş olamazsan yıldız ol ama en parlak yıldız sen ol” sözü gibi. Evet bizim de Müslüman olarak kötlülükler karşışısında siyonist karşısınde elimizden bir şey gelmediğini düşünebiliriz böyle düşünmemeliyiz işte en iyisini yapmalıyız … Boykotsa boykot , protesto ise protesto paylaşımsa paylaşım en önemlisi ise kalp ile bile buğz etmek…. Allah’ıma duam bütün Müslümanların en kısa sürede bilinçlenerek uyanması birlik olması ve zulmünsona erip zaferler sonuçlanmasıdır … Amin :(((((;;
Selahaddin Eyyübi - Minberin SırrıAbdullah Yıldız · Pınar Yayınları · 2018444 okunma
“Yeterince kitabın var” diyenlere cevabımız hazır.
9/10
·80 syf.··
2025 8. kitabı
·
3 günde okudu
·
Okunma: 26 Ekim 2025 01:30
Çok tatlı babacan bir dille yazmiş başarılı hukukçu Prof Ali Fuad hocamız kitabı İlk defa ilgiyle sıkılmadan kitabın ön sözünü okudum. Ortokul öğrencilerinin okuması gerektiği yazıyor ama bence kendini hala genç hisseden içinde bir şeyleri başarmak arzusuyla yanıp tutuşan herkesin okuması gereken kitap . 28 yaşında mezun olmuş hala içinde bir şeyler ukte kalmıs istediğine hala tam ulaşamamış bana bile çok büyük ilham kaynağı oldu .Bir yerde de tam yaramın üstüne bastı bekledi ve geçti. Başarmanın metodlarını veriyor yazarımız bize ... Sıradan motive edici kitaplar gibi düşünmeyin kendi değerlerimizle inançlarımızla da harmanlanmış kitabı .. Sonunda bizden tek bir isteği var hocamızın 'beni hayırla an diyor 'hocamız.. hayırla anıyoruz hocamız seni ruhunun şad mekanınız cennet olsun inşallah iyi okumalar Çok duygusal olan ben nedense böyle bilimsel bir kitabın böyle güzel yazılmasına duygulandım #daha yazacağım çok şey var ama özetle bu şekilde #çok hızlı #yazılan #inceleme
Gençlerle BaşbaşaAli Fuad Başgil · Yağmur Yayınları · 202419,2bin okunma
10 üzerinden 10 puan veriyorum . Peygamber efendimizle arasında geçen diyalogları anlatan sahabilerden günümüze gelen hatıralar her hatıra o kadar derin anlam içeriyor kı.. Bazılarını bildiğim halde tekrar okumak bakmak ile görmek arasındaki farkı anlamamı sağladı . Bir günde okudum, okudukça peygamberimizin sevgisi içimde daha da arttı. . Sanki onunla berabermiş gibi bir his oluştu içimde ..O yüzden kitabı elimden hiç bırakmak istemedim... Hepsini gözlerim dolu dolu okudum...Dili sadece cok anlasilir bu kitabi herkesin okumasıni tavsiye ediyorum. Satirlari cok acele şekilde yazdım .iyi okumalar
Peygamberimizden 101 HatıraMehmet Yaşar Kandemir · Zafer yayınları · 2004456 okunma
10/10
·128 syf.··
2023 9. kitabı
·
27 günde okudu
·
Okunma: 21 Ağustos 2023 23:59
Kitap o kadar güzel ki.. Açıkçası basit bir dili ve genel geçer bir anlatımı olacağını düşünüyordum kitbaın. Hiç düşündüğüm gibi olmadı. Bazı yerleri kafamın yoğun, dalgın olduğu dönemde okuduğumdan anlamadım bazı yerleri de birkaç defa okudum bilgisizliğimden anlamamış olabilirim:) bu yüzden İstediğim gibi sindiremedim kitabı. Ara ara elime alıp umarım bu eksikliği tamamlarım. Kendi nefsimdeki eksikliklerin.. Sonucuna sebep olan nedenleri görünce bir düşündüm evet bu bu sebepten dolayı bende bu eksiklik var bu konuda nefsime uymazsam o bahsedilen sabır noktasına ulaşabilirim ancak o zaman iyi bir müslüman olabilirim diye düşünüyorum. Kitap düşündüğünüz gibi sadece basit bir öfke tanımından ibaret değil..Öfkeye tek bakış açısıyla da bakılmamış.Bazen bu gibi problemlerin sebeplerini sadece psikolojik nedenlerini arayarak çözüme öyle gitmeye çalışıyoruz.Evet bu yararlı olabilir ama tamemen çözüm olmadığını düşünüyorum.Bazen de bunun altındaki dini sebeplere de bakmak lazım. Çünkü dinimiz güzel ahlak üzerine kurulmuş. Bazı şeylerden taviz verdiğimizde başka sorunlar çıkabiliyor. Hem kendimize hem de başkalarına eziyet olmamak için birazcık kendimizi nefsimizi tanımaya çalışalım . Kendimizi düzeltelim. Kolay değil özellikle fiziksel savaştan daha zor nefisle mücadele.Çünkü Asıl pehlivan güreşte rakibini yenen değil, öfkelendiği zaman nefsine hakim olan kimsedir. (Müslim Birr,106) ) demiş peygamberimiz. Şu kıssayı da anlatmadan geçmek istemiyorum. Hz. Peygamber (asm) Efendimiz, Tebük seferinden dönünce, “Hoş geldiniz! Küçük cihattan büyük cihada geldiniz.” buyurdu. Bunun üzerine Sahabiler, büyük cihadın ne olduğunu sordular. Hz. Peygamber (asm): “Büyük cihad: nefisin heva ve hevesine karşı yapılan cihaddır.” diye açıkladı. Yukarıdaki hadis kitapta geçmese de ilk defa
Kızma! Öfkesini Yenemeyenler İçinA. Ahmed Abdurrahman · Karınca Polen Yayınları · 200663 okunma
9/10
·282 syf.··
Beğendi
·
2023 2. kitabı
·
8 günde okudu
·
Okunma: 25 Şubat 2023 21:57
İsmi çok duyulan bir kitap, çok satılan kitapların en başında geliyor eser.Bu yüzden eleştireni de seveni de fazla.Bana da hediye olarak geldi.Uzun zamandır okumaya cesaret edememiştim. Depremden sonra köyde boş vaktimde okuma fırsatı buldum. Kitabı okumadan önce incelemeleri okudum. Olumsuzdu çoğu. Acaba mı dedim? Vazgeçmeyi bile düşündüm. Sıkılacağımı düşünerek. Okuyunca olumsuz düşüncelerim yıkıldı. Müthiş olmasa da kesinlikle okunması gereken bir kitap. Kitabın on üzerinden 9 puanı hak ettiğini düşünüyorum. Psikoloji kitaplarında anlatılan "hayatı seçimler belirler, olumsuz düşünmeyi burakın vs vs . " gibi klasik ifadeler yerine aynı ifadeler bir karakter üzerinde roman şeklinde anlatılmış. Hiç şüphesiz ki hikaye düz yazıdan daha çok iz bırakıyor insanda. Fark yaratması olsa olsa bu yüzdendir. Ve psikoloji kitaplarında yer alan o sözleri roman karakterlerinden aynı şekilde duyabiliyorsınuz . Başka bir psikoloji kitabında okuduğum "..bakış açısındaki ufak, bir değişiklik, hislerinizde büyük farklılıklar yaratabilir." gibi aynı kelime olmasa da aynı anlama gelecek ifadeyle burada da karşılaştım.Öğrendiğimi pekiştirmiş oldum. En sevdiğim şeylerden de biri bu oluyor. Okuduğum öğrendiğim bir sözün, kelimenin başka bir yerde başka kavramla karşıma çıkması.İşte o zaman bir şeyleri idrak edebildiğimi anlıyorum Benim kitaptan çıkarttığım kendi hayat felsefemle de birleştiğürdiğim özet şu oldu: Hayata karşı bakışımızı düşüncelerimiz belirliyor. Hep sahip olmadığımız hayatın bizi mutlu edeceğini düşünüyoruz.Olduğumuz hayatın belki de başkalarının hayali olduğunu unutarak hep olumsuz taraflarına odaklanıyoruz .Çünkü İnsan hep olmadığı, varamadığı yere özlem duyuyor Necip Fazıl'ın şu sözü gibi: "Herkes bir hasret ve bir davet peşinde geziyor. Hasret çektiği, dâvet
Gece Yarısı KütüphanesiMatt Haig · Domingo Yayınevi · 202598,6bin okunma