sema

sema
@heyimsem
altı çizilenler
"Aşkı sorguladıkça kendimi yine bomboş gelen bir dünyada buluyordum."
Sayfa 139·Kitabı okudu
Reklam
Nietzsche notu..
Hayatı boyunca "Köklerinizden kopun, her şeyi reddedin" diyen Nietzsche'nin doğduğu yer ile, öldüğü yer arasında 30 metre mesafe vardır. İlginçtir, hayatı boyunca bir seyyah gibi ülke ülke gezip, hiçbir şeyin özgürlüğüne zincir vuramayacağını düşünen bir adamın, başladığı yere geri dönmesi. Nietzsche'ye göre kalp ve duygu dediğimiz şey, zihnin zayıf tarafıydı. Bu yüzden "Sert ve acımasız olup, acıma hissini unutun. Çünkü kötülük insanın en büyük gücüdür" diyen ve merhameti gülünçbulan bir adamdı Nietzsche. Fakat bir sabah Turin'deki otelinden çıktığı sırada kırbaçlanan bir atı gördüğünde merhametine yenik düşmüş ve atın boynuna sarılıp attan ağlayarak özür dilemişti. At'ın gözlerinin içine baktı. Bazı kaynaklar bu esnada Nietzsche'nin, "Anne ben bir aptalım." diye mırıldandığını yazar. Ardından Nietzsche, bilincini yitirdi ve zihni sonsuza kadar sürecek bir değişime uğradı. Nietzsche, bir daha hiç eskisi gibi olmadı. 10 yıl boyunca kimse ile tek kelime etmeden yaşadı ve hayatını kaybetti Nietzsche der ki; "Yaşamak, acı çekmektir. Hayatta kalmak ise, bu acıda bir anlam bulmaktır."
"Sen kitap seviyorsun, karmaşık bir kafa yapın var. Bense basit biriyim."
"Öfkelenmem benim için neyi değiştirir ki?"
Bence ben derin nefesler almak için doğdum. Ve hayatımı yönlendirmek için. Ve insanlarla tanışmak için. Seninle tanışmak için. Bence yetiştirildiğim şeyden başka bir şey için doğdum ben.
Reklam