Sunu hatirlamak gerekir ki her baglanma bir serbestlik, her serbestlik de bir baglanma gerektirir. Çünkü kisi baglandiginin kulu; baglanmadiginin azatlısı olur. Bağlanma irâdi bir fiildir, yani isteyerek, kastederek baglanilir. Bağlı olan ise bağımlı olur.
Biz de Yaradan'a bağımlı, diger varlıklardan bağımsızız. Çünkü kelime-i tevhiddeki "lâ" önce bütün bâtil bağları yok eder, sonra
"illa" diyerek yegâne bağ olan Allah'i tasdik eder. Zaten Allah'a bağlanan kisi diger ilah, put, idol kildiklarini sıfırlar. Çünkü Rab-bimiz serik kabul etmez. Tektir, Yegânedir, Birdir.