"Özümüzü aradigimiz bir çagda yagiyoruz. Öz-lüyoruz ama neyi özledigimizi bilmiyoruz. Öz-lemenin öz-ümüzle ilgili oldugunun henüz farkinda degiliz.... Her seyin yapay, plastik, sanal ve dijital hâle geldigi bir çagda insanin özünden bahsetmek deli saçmasi gibi görülüyor.
Insani artik içindeki asil, öz, cevher ve hakikat üzerinden degil; ona disardan eklenen arazlar, aygitlar, implantlar, avatarlar, kullanici adlars, kodlar, algoritmalar üzerinden tanimhyoruz. Çünkü artik özün degil; yansimanin, görüntünün, zahirin, digsalligin, yüzeyin hâkim oldugu bir dünyada yasiyoruz. Hâlbuki özsüz bir dünyanin ufku dar, karanlik ve bogucudur."