Nitekim Atatürk bunların hepsini düşünmüş. Tarım için kurumlar kurulmuş, araştırmalar yapılmaya başlanmış. Ama amerika buraya geldikten sonra araştırma, tarımda, hayvancılıkta, sanayide, bilimde olsun hepsi kalktı. YÖK'ten sonra da iyice bitti. YÖK bu işler içğn kuruldu herhalde. Çünkü YÖK'ten sonra üniversiteler araştırma yapma yerine, bir dershaneye çevrildi.
İngiliz muhipleri cemiyetinden olmayan bir yerlere gelemiyor. Bunu herkes biliyor. Nihayet ne üniversitede bir yere gelebiliyorsun, ne de başka bir kurumda. Yeni dünya düzeni, milletler, ordular, diller kalmayacak. Tek bir dünyada, insanlar arasında hır gür olacağına herkes kardeş olsun. Bu tam bir uyuşturucu şeklinde verilen çok zehirli bir ilaç gibidir. Dünyada kim ordusundan, milletinden, biliminden, kültüründen, kimliğinden vazgeçmiş ki, sen de vazgeçiyorsun? "Herkes bu özelliklerinden vazgeçti, biz de vazgeçelim de adam olalım", gibi böyle büyük bir yalanla milletin beyni yıkanarak, menfaatler uğruna bu noktaya geldik.