Nerede hata yaptık? Peki biz buna karşı ne yapabiliriz? Sadece kitaplar biliyor bu soruların cevaplarını. Belki kitaplar sorunumu çözemezler ama beni ışığa, aydınlığa çıkarabilirler. Ve belki de hep aynı delice hataları yapmamızı engelleyebilirler.
"Öğrenmelisin. Özgür olmak istiyorsan öğrenmelisin."
"Ben zaten olabildiğince özgürüm, nasıl daha fazla özgür olabilirim ki?"
"Farkında değilsen, özgür de değilsindir."
Seni rahat bırakmak kolay ama kendimi nasıl rahat bırakacağım? Sorun da bu zaten. Bizim rahat bırakılmamamız lazım. Bizim rahatsız edilmemiz, kışkırtılmamız, huzursuz edilmemiz lazım. Artık hiç kimse, hiçbir şeyden rahatsızlık duymuyor. Kimse düşünmüyor. Bir bebeği rahat bıraksan, onunla hiç uğraşmasan ne olur? Yirmi yıl sonra nasıl bir insan olur? Konuşmaktan ve düşünmekten aciz bir vahşi olur; tıpkı bizim gibi!