''...dostluk kazanç beklentisiyle aranmamalı, aksine sadece sevgi meyvesinin arzulanması gerektiğini düşünüyoruz.
Hayvanların yaptığı gibi, her şeyi hazza dayandıranlar buna tümüyle karşı çıkarlar, buna şaşırmamak gerekir, zira bütün düşüncelerini böylesine aşağılık ve küçümsenesi bir seviyeye çeken insanların böylesine yüce, olağanüstü ve tanrısal bir anlayışı kabul etmesi mümkün değildir.''
''Dostluğun güçsüzlükten, yani kişinin kendisinde olmayan bir şey için başkasının peşine takılmasından doğduğunu düşünenler, zayıflıktan ve ihtiyaçtan doğduğunu varsaydıkları dostluğa değersiz ve soysuz bir doğum atfetmiş olurlar. Öyle olsaydı, kendisini en güçsüz gören kişi, dostluğa en uygun kişi olurdu, oysa durum çok farklıdır.
Kişi kendisine ne kadar çok güveniyorsa, hiçbir şeyden yoksun olmadığını, aksine her şeyin kendisinde olduğunu düşünecek kadar çok erdem ve bilgelikle donanmışsa, dostluk aramada ve geliştirmede o kadar çok başarılı olur. ''