'' bir insanı bir yere kapatmak suçtur ama... kapattığınız kişi eğer bir suçluysa, aslında bu bir cezadır. yani her ceza bir suçtur ve her suç da bir ceza. içerdekilerin bazılarının suçlu bazılarının suçsuz olduğuna şüphe yok, ama bu dışarıdakiler için de geçerli.
yakalanmayan suçluya suçsuz denir. yakayı ele verenin kendini mağdur hissetmesi de bundandır. yani herkes çalıyor ben niye yakalanıyorum? ''
"— kapıyı kitliyor musunuz? diye sordu.
— hiçbir zaman kitlemedim ki! sözde iki yıldır kilit alacağım...
gülümseyerek sonya’ya baktı.
— kitleyecek hiçbir şeyi olmayan insanlar mutludurlar herhalde, öyle değil mi? "
geceleri gökkuşağına boyamak mıdır suçum?
herkes bağırırken şiirler okumak mı,
susmak mı sözün bittiği yerde, kusmak mı sindirebildiklerinizi?
apansız uykum kaçıyor kaç gece, bu da mı aleyhime kanıt?
sondan saymaya başladım adları-böyle hoşuma gidiyor
beğenmeseler de seviyorum ellerimi,
hep olmayacak düşler görüyorum, yenileceğim kavgalara giriyorum durmadan.
itiraf ediyorum…
silin adımı listenizden, yokum; aslında bir oyun olan kavgalarınızda ve aslı bir kavga olan oyunlarınızda. kirli sevinçlerinize ortak etmeyin beni. gözyaşlarınızı da paylaşmıyorum. yalan övgülerinize ihtiyacım yok.
gıyabımda kesinleşmiş hükümler verin.