İnsan istemeyi aklından geçirmediği
malların yokluğunu kesinlikle hissetmez, bunlar olmaksızın memnundur; öte yandan yüz kat daha fazlasına sahip bir başkası, istediği şey onda olmadığı için kendini mutsuz hisseder.
Zira gerçekte insanların kendi güçlerini kullanmasından ve hissetmesinden başka hiçbir zevk yoktur ve en büyük acı, insanın güce ihtiyaç duyduğunda yokluğunu hissetmesidir.