EMRE Çalpan

EMRE Çalpan
@humanist01
İşçisin sen işçi kal.
DOLAR SALTANATININ SALLANIŞI Amacı neydi Amerikan Finans-Kapitalinin? Dünya saltanatını göklere çıkaran haşmetli DOLAR hazretlerini, bütün paraların üstünde sarrâfiye ve haraç alan bir sarsılmazlıkta tutmak. Evdeki "Amerikan Pazar"ı çarşıya uydu mu? Tek Türkiye gibi cılız uydu pazarlarına uydu. Cihan piyasasında bugün Amerikan Doları, İkinci Emperyalist Evren Savaşı'nın mirasyediliğini son meteliğine dek tüketmiş, en yakın "dost"larının yaka silktiği, şerrine lânet bir avantürye, sürgünde kumara oturmuş müflüs Kraldır. Bu Petrol, Çelik, Otomobil gibi güçleri pençesiyle israf eden serseri Kral, şurada burada kurduğu Kanlı Savaş, Casusluk, Suikast şölenlerinin masrafını öteki Emperyalist yardakçılarına ödetmek sevdası ve hışmı ile kıvranıyor. İnsanlık denilen genç kızı, para yağdırarak pis ağırlığı altında tutmak isterken kızın zuğürt ama gürbüz Sosyalizm delikanlısına bedavadan kaçtığını gören, iktidarsız ve insafsız kaatil salyalı moruk âşığa döndü. İki yıldır süren "Milletlerarası Para Fonu : FMI" genelevi içinde, bütün eski yeni Emperyalistlerin pazarlığını bir türlü tutturamadıkları fuhuş, Amerikan Emperyalizminin Vietnam canavarlığı ile içine düştüğü madde sıkıntısını kimlerin sırtlarına yüklenecekleri problemidir. Bu para kalpazanlığına, kapitalist öfemizmine (hoş kaçırtma yapmacıklığına) yakışır bir de kimsenin anlıyamıyacağı ad takıldı : "Tirage speciale!" (özel çekiş). Neyi "çekiş"? Amerikan Finans-Kapitali "Milletlerarası Para Fonu"ndan, kura çeker gibi, sıkıştıkça "para çekecek". Niçin? Amerika'nın milletlerarası "kenefe jandarma yazılışını" :pis casuslukları, pis suikastleri, pis hükümet darbelerini, pis siyasî parti kumarlarını ve en sonunda hiçbiri tutmadı mı : pis askercil karışmaları ve pis savaşları yürüte durması
Reklam
EMPERYALİZM KENEFİNİN ALMAN JANDARMASI Birincisinin İkincisine kardığı Emperyalist Evren Savaşları böyle birbirinden çıktı. Finans-Kapitalin Faşist külhanbeğiliği böyle gemi azıya aldı ve "Al Allah delini, zapteyle kulunu!" deyip hem kendisini, hem insanlığı baştan kara etti : Lehistan'ı kursağında bulur bulmaz, döndü, gerisin geriye, kendisini yetiştirip şımartan Amerikan - İngiliz - Fransız "Demokrat" Emperyalizmlerine çullandı. "Gerisini sağlamak için" denecek. Ne olursa olsun. Her zaman öyle gerekçeler eksik olmıyacaktır. Çünkü "Emperyalistler arası ilişki ve çelişkilere", kapitalizm gibi kurtların uluduğu balta girmemis ormanda, orman kanunları egemen olur. Ve bu kanunlar, iyi dilek şöyle dursun, en bayağı sağduyu, serinkanlılık, ihtiyatlı davranma gerekleri ile de olsa, hiçbir zaman Emperyalistlerce kontrol edilemez. Netekim, daha şimdiden ne görüyoruz? Batının en Emperyalist "Hür Basın"ına göre, Alman Emperyalizmi, görünüşte "Amerika'dan sonra ikincil" güç sayılmıştır bile. Yani, herkesin güpegündüz gördüğü gibi Emperyalist Almanya : Emperyalist İtalya'dan, Emperyalist Fransa'dan, İngiltere'den, Japonya'dan önce, daha üstün kesilmiştir. Böyle bir Finans - Kapitalin, Amerikan göbeğinde, Emperyalizmin en müthiş sır sakladığı Araştırma, Atom, Kimya, Mikrop, gizli savaş sanayiinde, askercil özel atış poligonlarında, deneme alanlarında, başka hiçbir millete verilmemiş imtiyazlarla, babası evi gibi, elini kolunu sallıyarak dolaşıp yatıyor. Bu şartlar altında kendisinden başkası, azılı Emperyalist te olsa, vız geliyor Alamana. Amerika'yı mı takar? Amerikan Emperyalizmi Hitler sersemliğinin yerine kendisini "kenefe jandarma" yazdı : Vietnam batağına düştü; pır pır edip uçamıyan bu leş akbabası çırpındıkça batıyor. Korkunç silhlar A.
BİRİNCİDE : POLONYA, İKİNCİDE : ÇEKOSLOVAKYA İkinci Emperyalist Evren Savaşı'nda Hitler kuduzu kimi ilkin ısırdı ? Her ay başı Sovyet sınırında bir provokasyon kışkırtan, her yıl başı bir Sovyet politikacısına bir suikast tezgâhlıyan ve Nazilerin saldıracakları en kör göze battığı zaman dahi savunma yardımı için Sovyetlerin yaptıkları Pilsudsky'lerin, 1 milyon süvarinin önünde yaradana kurban olunacak pozda savaş tanrılığı satan yakışıklı mareşal Ritz Sımıgli'lerin Polonyasına. Niçin bunları sahte "Demokrasi" reklâmı altında milletlere unutturmalı? "Demokrat" maskeli Emperyalistlerin en kimseyi beğenmez "Asilzade" (Muhafazakar-Lord) hokkobazları, zorla silahlandırdıkları Alman Emperyalizmi "Doğu" yani Sosyalizm yönünde saldırı taklitleri ve deneme manevraları yaptıkça, paçavra serseri Hitler'in ayağına dek seğirtip tabanının altını yalarca kumpaslar kurdular. Yeter ki, Sosyalizm düşmanlığında Hitler'den daha tutarlı olan ve yüzde yüz İngiliz - Fransız - Amerikan casus teşkilâtlarının emrinde bulunan Polonya'nın başındakilere dokunmasın. Avusturya ve Çekovlovakya, Nazi ordusu diye birşey henüz olağanüstü cılız iken, Alman Emperyalizminin salak çılgın sözcüsü Hitler'e peşkeş çekildi. Hani şu Batı Emperyalistlerinin casusluk yuvası yaptıkları Avusturya ile Dupçek enayilikte rahat bırakılmıyor diye uğrunda kanlı gözyaşları dökülen Çekovlovakya yemleri, Alman Emperyalizminin taş atıp kolunu yormaksızın miğdesine indirtildi. "Afiyet olsun" denildi. Böylesine umutluydu "Demokrat" Emperyalistler, Alman Emperyalizminin Sovyetlere saldıracağından. Hitler ne yaptı? Dişine daha yumuşak gelen Polonya'yı, hiç değilse yarıdan çok yutar yutmaz, karşısına dikilen Kızılordu'dan önce, ünlü "Devlet Adamı" casuslarla doldurup içinden fethettiği yapma
"MİLLÎ SOSYALİZM" = NAZİLİK Şöyle bir düz mantık var; "Efendim, Finans-Kapitalin bir tek bütün olduğunu söyliyen kendinizsiniz. Onun Batı Alman başı, nasıl olsa Amerika'dan sonra "İkincil" kalıyor. Sen birincil Finans-Kapital kalesi Amerikan Emperyalizmine bak. Amerika kışkışlamadıkça, Alman Emperyalist itleri kuyruklarını apışları arasına alıp sinmekten başka birşey yapamazlar!" Bu tatlı-su sosyalizmi, daha dünkü Alman iti Hitleri ansızın unutuvermek olur. Finans-Kapital köpeğinin bir yol kudurunca, kimleri, hattâ nasıl akrep gibi kendi kendisini ısırdığını hiç akla getirmemek olur. Hitler kimdi? Onbaşılıktan kapı dışarı edilince nefesi açlıktan kokmuş, kaldırımlar dolusu alman işsizlerinden birisi. Hem namuslu ve normal bir işsiz olsa ne mutlu. Viyana inşaat şantiyelerinde, iskeleden aşağı atılacak kertede soysuzlaşmış paçavra proleteryanın (Lumpen'in) da en aşağılık köprü - altı serserisi. Kim üzerine tükürdü bu uyuz itin, ona uymuş alt yahut üst tabaka avantüryelerinin? Ama, o paçavra onbaşıyı, gizli Alman Genel Kurmay casusluk ve emniyet teşkilâtlarının, işçi örgütleri içine aylıklı ajan olarak gönderdiği düşünülsün. Kasasında, oturduğu odanın kirasını ödiyemez. Millî-Sosyalist (Nazi) adlı işçi teşkilatını kullana kullana: bir gün, en önde kollarını kavuşturmuş ünlü alman "Harp Tanrısı" aktörü, Prusyalı Yunker azmanı Mareşal yürümek üzere, birkaç yüz ipten kazıktan kurtulmuş çapulcu ile "Hükümeti Devirme" girişimine dek silahla başvurduğu göz önüne getirilsin. Emperyalist demokrasilerce en bayağı "Diktatör"lerin hangi yoldan, ne kolay ve ne çabuk yumurtlatılıverdiği hemen anlaşılır. Böyle canavar doğurganı bir düzen için de, Birinci Emperyalist Evren Savaşı'ndan sonra, Alman Finans - Kapitalini kimler diriltti? Sahnede oynatılan
FİNANS - KAPİTAL KEDİSİNE PEYNİR TULUMU Bu alaturka oyunun patenti yalnız Doğu Tefeci-Bezirgân müstebitliğinin tekelindedir sanmayın. Tekelci Şirketler demokrasisi, o sınıflı toplum kalleşliğinin ve gaddarlığının "Hürriyet - Adâlet - Eşitlik - Kardeşlik" etiketli en ince ve aldatıcı yollarını uygular. Alman Emperyalizminin Mikrop veya Zehirli gaz yapma yasağına uymadığını kim kontrol edecek? Amerikan, İngiliz veya Fransız Emperyalizmi, Yâni, kediye peynir tulumu teslim edilmiştir. Amerikan - İngiliz - Fransız Emperyalist kedileri, Alman Emperyalist kedisi ile ara sıra miyavlaşıp cırnaklaşsa da, aynı tür canavarlardandırlar. Ağa, cinayeti işlettiği adamı suçüstü yakalandı mı ne yapar? Hep "demirkırat"ız, biliriz. O aylıklı adamına bir yandan söver, sayar, öte yandan gizlice avukat tutup para ve haber yollar : "Tüh sana! İnsan yakayı ele verir mi? Sakın suçunu kabul etme, hele başkasına pislik atma. Yoksa, ipini elimle çekerim!" Geniş Anadolu ve Rumeli topraklarımızda her gün milyonlarca kez oynanan bu "ADÂLET" veya "HALK" oyunlarını, Batılı milyarderlerin bilmedikleri düşünülebilir mi? Onun için Amerikan kaynaklı belgeler şöyle yazarlar : "Alman Finans-Kapital pohunun adı böyle "Bâd'ı Sabâ" dır : Federal Cumhuriyete A. B. C. (Atom - Kimya - Mikrop) silâhları yapımını yasak etmiş bulunmasına rağmen, o kitle halinde insanları yerin dibine batırma araçlarını kullanım, Bundeswehr (bir "bâd'ı sabâ" da bu : Topluluk çerisi : Bundeswehr) strateji kavramının temelini teşkil ediyor. "O yasakları kontrol etmeği üzerlerine almış bulunan NATO Devletler'i, Bonn Alman Hükümetine, B. C. silâhlarının kullanıldığı caniyâne bir savaşa hazırlanmayı engellemek şöyle dursun, bu hazırlığı Federal Almanya Cumhuriyetinin NATO silâhlanmasına bir
Reklam