Diktatörlük günahı yasakladığında bile ahlaksızdır, demokrasi serbest bıraktığında bile ahlaklıdır. Ahlak, özgürlükten bağımsız değildir . Yalnızca özgür davranış ahlaklı davranıştır.
İdeoloji , açık başarısızlıklarından ötürü ikna gücünü yitirdiği için, iktidarlar artık ikna etmek yerine , vatandaşların beynini durağanlaştırmaya çalışıyor.
Ateistler, insan Tanrı'yı yarattı der , aksini iddia etmez . Fakat bu halde şu soru akla geliyor : Neden? O'nu niçin yarattı, hem de bir defa değil, binlerce defa , tek bir yerde değil , dünyanın her yerinde ?