Bir ölümden yeni bir yaşamın doğması nasıl olabiliyordu acaba, kelebeğin yaşamı böceğin ölümünden mi doğmuştu, yoksa kelebek yaşadığına göre ipekböceği hiç ölmemiş miydi?
Konuyu ne kadar dolandırırsak dolandıralım, dinlerin varoluş nedeninin temelinde, ölüm olgusu yatmaktadır, din ile ölüm ilişkisi ateş ile batut gibidir, ateş olmadığı sürece barutun işlevi olmayacaktır.