Büyük dediğin o işlerin şaşkını olmaktansa, küçük işlerde talihsiz olmak daha iyidir bence. Başımıza ne geldiyse büyüklük ardında koşanlardan geldi. Türkiye, Türk halkını mutlu kılmayı düşünebilen insanların elinde kurtulacaktır ancak.
Bir ülke nasıl batar? Yalnızca savaşlarda yenilmekle değil, elindeki toprakları başkalarına kaptırmakla da değil... Ruhça çökerek, yaşamaktan koparak batar.
Siyaset halkın da çıkarına değildir. Ondan ne tek tek insanlar ne de topluluklar yararlanabilir. Siyaset insan topluluklarının kaderidir. Bu kader bir takım dahilerin elinde arada bir yeniden yazılır ve bir takım bıkkınlıklar giderilerek insanlara yeni bir yaşam ümidi aşılanır.