Aziz dostum Wilhelm, çok kötü durumdayım, kötü cinlerin şerrine uğramış bir insan nasılsa bende o haldeyim. Zaten benim gibi kötü ruhlu insanlar daha başka ne isterler ki? Bunalma değil, özlem değil bu. İçime bir sıkıntı doluyor. Sebebini bilemediğim bir üzüntü, göğsümü parçalayacak nerdeyse, boğazıma çökecek ve beni öldürecek herhalde.
Bir sorunun gerçek sebeplerini öğrenmek, davranışları sorgulamak zordur. Bir de incelediğimiz insan herhangi bir insan değilse gerçeklere ulaşmak daha zorlaşacaktır.
İnsanoğlu o kadar kırılmaya, unutulmaya alıştı ki, kıymetinin bilindiği bir yerde bile bazı zamanlarda gerçek bir yok oluş yaşayabiliyor. Kayboluyor...