“ İkinci inönü muharebesi sonrasında 37 Türk esiri iyi niyet gösterisi olarak serbest bırakırlar. Buna karşılık Mustafa Kemal Paşa sadece 12 İngiliz esiri iade eder. Ankara’nın tutumu nettir: - Esirlerinizi istiyorsanız doğrudan bizimle masaya oturacak ve elinizdeki tüm Türk esirleri bırakacaksınız.- “
“…Siz orada yalnız düşmanı değil, milletin makūs talihini de yendiniz. İstilâ altındaki talihsiz topraklarımızla birlikte bütün vatan, bugün en ücra köşelerine kadar zaferinizi kutluyor. Düşmanın istila hırsı, azminizin ve vatanseverliğinizin yalçın kayalarına başını çarparak paramparça oldu… “
“ 16 Mart 1921 tarihinde Sovyetlerle Moskova anlaşması imzalanır. Bolşevik Ruslar Misak-ı Milli’yi resmen tanımış olurlar. Böylece Mustafa Kemal Paşa bir yıl önce aynı tarihte İstanbul’u kanlı şekilde işgal eden İngilizlere de özel bir mesaj vermiştir. “