Belki, evet, sevinirdi ama sevinci yararsız olurdu, yalnızca kör olduğundan da değil, buradaki herkes de kör olduğundan, görecek kimse olmadıktan sonra, ışıl ışıl, güzel gözleri olması neye yarardı.
Her hareketimizden önce bütün sonuçlarını tahmin etmeye çalışsak, bunları ciddi olarak düşünsek, önce kesin sonuçları, sonra rastlantısal sonuçları, daha sonra da hayali sonuçları düşünmeye kalksak, kımıldayamayız bile, tek bir adım atamayız