Herkes tıpkı kendi derisinin altındaki gibi, kendi bilincinin içindedir ve doğrudan yalnız kendi bilincinin içinde yaşar; Bu nedenle ona dışarıdan pek yardım edilemez.
Herkesin içinde yaşadığı dünya, öncelikle kendi kendini kavrayışına bağlıdır, bu yüzden kafaların farklılığına göre yönlenir: Bu farklılığa göre dünysı yoksul, yavan ve sığ ya da zengin, ilginç ve anlam dolu olabilir.
Bir zamanlar dünyanın yegane dayanılacak kuvveti gibi gördüğüm babam! Onun ihtiyarlığı yüreğimi ok gibi deliyor, içimde neye ve kime karşı olduğunu bilmediğim isyanlar uyandırıyordu.