İşte insanlar kendini böyle kandırıyor. Uydurma hikayelerle dolu romanları okuyarak günler, aylar, yıllar geçiriyorlar. Bir işle uğraştıklarını zannediyorlar. Ülkelerinde ise kültür emekçileri yok. Halkın zekâsı uyuyor, cehalet gittikçe büyüyor. Halkta fakirlik ve kabalık baş gösteriyor. Ülke sürekli olarak fakirleşiyor. Halk gittikçe ahlaki, düşünsel ve ekonomik bir iflasa yaklaşıyor. Bir şeyler öğreten, ülkenin yardım beklemeye hakkı olduğu o insanlar nerede? Sürükleyici ve aptal şeyleri okuyarak akıllarını uyuşturuyorlar..."
Beni tanıyanlar bilir, kendi doğrumu söylemekten çekinmem ama
Hep tek başıma savaştım yaralandım çok yerimden artık
Bırak savaşmayı çıkmak bile istemiyorum evimden artık
Şanışer-Kuytu Köşelerde