"Bunlar da benim dert ağaçlarım. Başka bir deyişle tahammül ağaçlarım. İnsan, dünyaya, tahammül edebilmek için değişik yollar buluyor. Benimki de bu; okumak!..."
Sayfa 137 - Kırmızı Kedi Yayınevi, 3. Basım·Kitabı okudu
“Yaşadığım dünya çok fakirdi. Okuduğum dünyaysa çok zengindi. Zenginlikten parayı kastetmiyorum. İnsanların içleri çok zengindi. Aklımdan geçirdiğim ama bir türlü konuşamadığım şeyleri açıkça konuşabiliyorlardı. Benim yaşadığım dünyada insanlar bir şey yaparlarken niye yaptıklarını kendilerine pek sormuyorlardı. Okuduğum kitaplardaysa herkes soru soruyordu. Soru sordukça içleri ortaya dökülüyordu.”
Sayfa 70 - Kırmızı Kedi Yayınevi, 3. Basım·Kitabı okudu