Dünyazede

Dünyazede
@ilaydaasgr
Balıklar uçuyor, kuşlar yüzüyor. Gökyüzü yeşil…
Coğrafya
Ankara Üniversitesi
36 okur puanı
Eylül 2022 tarihinde katıldı
Yedi Güzel Adam
“Bazen neyin kavgasını veriyoruz diye düşünüyorum. İnsan en büyük zararı insandan görüyor.”
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
KARİYERİMİN FABRİKA AYARLARI-İLAYDA SAĞIR
Her insanın hayatı farklıdır. Kimisi maddi geliri yeterli olan bir ailede dünyaya gelirken, kimisi de maddi yetersizliği olan bir ailede dünyaya gelir. Hepimiz için fırsatlar eşit olmaz ancak fırsat kapılarını fark edersek işte o zaman hem umutsuzluktan hem de kariyer planlaması yaparken duyulan endişeden biraz da olsa kurtulmuş oluruz. Önemli olan kendimizin farkına varabilmek ve her konuda kendimize şans veriyor olmak. Tıpkı bir arı gibi her çiçekten polen toplarcasına; yeni deneyimlere açık olup, kendimizin yeteneklerini, becerilerini, birikimlerini, ilgi alanlarını, hangi alanda şansının olduğunu öğrenme cesareti gösterirsek yaşamımız bize başarı kapılarını sonuna kadar açacaktır. Farklı pencerelerden bakabilmeyi, şu soruya verilen cevaplarla görebiliriz: -Dünya nedir? +Dünya, güneş sistemindeki dört karasal gezegen arasında en büyüğüdür, biyosfer katmanında canlı yaşamı olan tek gök cismidir ve kutuplardan hafifçe basık, ekvatordan şişkin kendisine has bir şekle sahiptir. Bu şekil Geoit olarak isimlendirilir. +Dünya, dağları, bayırları, ovaları, denizleri, nehirleri, yeşili, mavisi, kırmızısı, turuncusu olan uçsuz bucaksız sonu olmayan hem mutluluğun hem de üzüntülerin olduğu yerdir. Dünya ile ilgili her iki açıklamada kendine hastır. Biri coğrafi (bilimsel) diğeri ise öznel farklı iki yorum. İnsan görebildiği, araştırıp, okuduğu kadar yorumlayabilir ve farkına varabilir. Kendimizin farkına varabilmek için de önce kendimizi okuyabilmeliyiz. Kariyer hedefleri kendini okumakla başlar. İnsan bazen kendi fabrika ayarlarıyla oynayarak farklı deneyimler edinmekten kaçınmamalı, aksine deneyimlerle kendisini geliştirebileceğine inanmalı. Hayatımız içerisinde bulunduğumuz iş ve ortam içerisinde karşımıza çıkabilecek ihtimallere karşılık şu sorulara da yer vermeyi
Yedi Güzel Adam
“Çok uzaklarda… Hayatta her şeyin acısı hafifler. Ölümün acısı bile… ama sağ olduğu halde sana uzak olan babanın yokluğunu, onun acısını hiçbir şey hafifletemiyor.”
Yedi Güzel Adam
“Çünkü insan en çok bilmediğine düşmandır.”
Alıntı
KENDİMCE HİKAYE - İLAYDA SAĞIR
Öncelikle uzun bir aradan sonra yazmaya karar veren kendimi kutluyorum. Ve değerli vaktini ayırıp yazımı okuyan sevgili okurum, sana da teşekkür ediyorum. Bir süredir içimde mücadele eden, bir türlü ortak noktada buluşamayan düşüncelere hapsolmuş bir zihin karmaşası içindeydim. Biliyorum ki bu konuda yalnız değilim, sen de yalnız değilsin. Kimi zaman gelgitleri olan, senin için ve benim için yazıyorum. Kendini bulacağını düşündüğüm yazıma hoş geldin. Öyleyse sorularla başlayalım. Hikayemiz ana rahmine düşüşümüz ile başlıyor değil mi? Peki sonrasında yaşanacaklar hakkında herhangi bir bilgi veriliyor mu? İyiyi, kötüyü, doğruyu, yanlışı, güzeli, çirkini zamanla öğreniyoruz. Birbirine zıt olan bu kelimeler gibi, kendimize zıt olanları da seçebiliyoruz. “İnsan seçimlerinden mi ibarettir?” diye sorsam ve sen de biraz düşünsen… Tartışmaya açık bir soru değil mi? Seçimlerimiz bizi biz olmaya hazırlayan basamaklardır. Bizi biz yapan yaşadıklarımız ve yaşadıklarımızdan çıkardığımız dersler midir? Yanlış olan doğrularımızda var mıdır? Peki sen doğru olduğunu bildiğin ne kadar çok yanlış yaptın? Acabalarla mücadele eden bir benlik var senin içinde de… Birbirine zıt ama bir o kadar da bütünleyici. Zıtlıkların içindeki güzelliği görebileceğimiz o olgunluğa ulaşmak pek kolay olmuyor. Bir incir ağacını düşünelim. Bu ağaç, yazın meyvesini vermeye başlar. Ancak olgunlaşmadan önce, meyvesi acımtırak, mayhoş ve serttir. Zamanla, güneşin ve toprağın etkisiyle, o acımtırak tadı kaybeder ve tatlı bir hal alır. Bu konuda aynı fikirdeyiz diye düşünüyorum. Zamanı geldiğinde, tekrar meyvesini koparıp yediğinde, o acımtırak, mayhoş tat yerine tatlı, daha hoş bir tat gelir. Her şey zamanla güzelleşir, tıpkı incirin zaman içinde değişen tadı gibi. Kader, yaşantılarımızı güzelleştirmek için
Alıntı