Hiç hasta olmasak, sağlığın ne olduğunu da bilemeyecektik. Hiç açlık çekmesek, tokluğun keyfini çıkaramazdık. Hiç savaş olmasa, barışın değeri ni bilmezdik ve eğer kış hiç gelmese, baharın da geldiğini fark et mezdik.
Dünya nasıl yaratıldı? Olup bitenin arkasında bir irade veya bir anlam var mıdır? Ölümden sonra hayat var mı? Böyle sorula rı cevaplayabilir miyiz acaba? Ve her şeyden önemlisi, nasıl ya şamalıyız?