Yunus Emre

Yunus Emre
@ilmek
"beni artık kimseler arayıp da bulmasın beyaz harmanilerin göklere açık sofrasında yıktığım saltanatın dizinde inlediğim aşkın en tabanında yattığım anlaşılmasın"
Son zamanlarda savaş filmleri izliyorum. Bazıları şöyle; 1. Er Ryan'ı Kurtarmak (8/10) 2. Fury (6/10) 3. Dunkirk (6.9/10) 4. Savaş Vadisi (6.5/10) 5.1917 (5/10) (Kendimce puanladım) En son izlediğim Fury idi (henüz bitirdim). İlk bir saatiyle efsane bir film olabilecekken son bir saati ile eh işte diyebileceğim bir film olarak sona erdi. En başarılı olan şüphesiz "Er Ryan'ı Kurtarmak"tı ve bu kategoride aşılması oldukça güç bir film bence. 1917 için izlemezseniz hiçbir şey kaçırmış sayılmazsınız. Dunkirk, Christopher Nolan hatrına ve görsel başarısı için izlenir ama hikayesi ve olay örgüsü oldukça zayıf bir film. Savaş Vadisi için de izlenebilecek güzel bir savaş filmi diyebilirim. Filmlerin üçü Amerikan yapımı ve Amerika milliyetçiliği/güzelleşmesi var elbette. Öyle, fikirlerimi paylaşmak istedim ilgililer için.
Reklam
- Benim ellerinize ihtiyacım var. Konuşmanıza ya da aklınıza ihtiyacım yok. Şanslıyım ki şu eller sabırla, tahammülle ve azimle, öğrendiğiniz gibi gerçek bir mümine ait. Bu işi halledebilecek en iyi kişi sensin. +Ne yapmam gerektiğini anlatmıyorsun. - Biliyorum kararım senin inançlarına aykırı. Hayatı Allah'ın verdiğine ve uygun gördüğünde onu alacağına inanıyorsun. Fakat insanın devam edemeyeceği bir an gelir.. tükenmiştir ve harekete geçmek için Allah'ı bekleyemez. O yüzden kendisi, harekete geçmeye karar verir. O an, "intihar"ın adlandırıldığı zamandır. O zaman "intihar" sözcüğünün, sadece sözlüklere konulsun diye bulunmadığını anlarsın. O eylemsel bir uygulama olmak zorundadır, işte o an uygulama vaktidir. İnsan uygulaması üzerinde bir karara varmalıdır. + Gerçekten anlamıyorum! Bana ne yapmam gerektiğini söyle. Yapabileceğim bir şeyse, senin için yapacağım. - Kendimi bu hayattan kurtarmaya karar verdim. Ne için mi? Bu anlamana yardım etmeyecektir ve bunun hakkında seninle konuşamam, anlayamazsınız. Anlamayacağınız için değil çünkü benim hissettiklerimi hissedemezsiniz. Duygularımı anlayıp paylaşabilirsiniz bana merhamet gösterebilirsiniz ama acımı hissedebilir misiniz? Hayır. Acı çekersiniz ve ben de çekerim. Sizi anlarım. Acımı anlayabilirsiniz ama onu hissedemezsiniz.
Sinema
Biz, gerçeği her zaman ona verdiğimiz anlamla kavrarız, yani salt gerçek değil, daha önce tarafımızdan yorumlanmış bir gerçek olarak. Dolayısıyla, bu anlamın her zaman az çok kusurlu ve eksik nitelik taşıyacağını, hatta hiçbir zaman kesin bir doğruluk içermeyeceğini varsaymak akla yakın bir davranıştır.
Epub
Site birçok kez kötü yenilik ve güncelleştirmeler yaptı ama yaptıkları bu son güncelleme gerçekten en berbatı ya, akış takip felan...
Bir kedimiz olsa psikolojik sorunlarımda %30luk bir düşüş öngörüyorum.