📚🔔 Tatil zili çaldı!
Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞
Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
- Buda yokluktan niçin varlık âlemine geldi, bilir misin?
- Hayır.
- Yokluk zevkini anlamak için.
- Bana kalırsa Buda yoklukta hiçbir zevk olmadığı için, zevk almak üzere varlığa geldi.
-Bu da doğru. Lakin bu zevk sabit değildir ve geçicidir.
- Şüphesiz. Ama sabit olmayışı, ölüm sebebiyledir. Bir kere ölüm kalksa, zevk de sabit ve daim olur.
- Çok yanlış... Pek çok. Bilakis o vakit zevk dayanılmaz bir azap olur.
- Neden?
- Zira sebat ve devam yokluğa mahsustur.
- Lakin yokluk nedir?
- Senin anlayacağın... Varlığın gerçeği.
Bir gün bu yalancı hafızla görüşürken niye hafızlık tasladığını sordum. Bana dedi ki:
- Hafız'ı dinleyenlerin yüzde doksanı okunan şeyin doğrusunun benim okuduğum mu yoksa Hafız'ın okuduğu mu olduğunu fark etmekten âciz. Bir adam bunlara usulünce her ne okursa Kuran sanır ve yalnız başlarını sallarlar. Bizim Hafız da okuduğunu anlayanlardan değil. Şu halde seyircilerin çoğu benim hafız olduğuma yemin bile eder.