Hayatta herşey istediğimiz gibi olmaya bilir. Bazı şeyler olur ya da olmaz, gelir ya da gelmez, lutfedilir veya edilmez, alınır ya da alınmaz ama şunu asla unutmayın "Gerçekleşmeyen her şeyin arkasında Allah’ın murad ettiği bir hayır vardır..”
bu yüzden Allah'a sadece bize verdikleri için değil, vermediği şeyler için de şükretmemiz lazım. İnsan bazen ümitsiz olabiliyor neden olamadı diye isyan edecek dereceye herkesin gelmişliği vardır bazen alt üst olacağınımız ümitsizlikten, hatta ölecek gibi zannedeceğimiz noktalar olacak ama Rabbimiz bir çıkış yolu gösterecek. Bu yüzden hep şöyle dua edin Allah'ım, ümidimi kaybettiğimde senin yazdığın kaderin hayallerimden daha güzel
olduğunu hatırlat bana diye. "Olmayacak şeyi olduramazsın. Kurtarılmayacak insanı kurtaramazsın, gerçekleştiremezsin olmayacak şeyi, olman gereken yer orası değilse orda olamazsın. Yapabileceğin bir şey yok ama kendin olmayı ögrenebilirsin." birşeyler için sadece mücadele verin ki vicdan olarak içiniz rahat etsin çünkü elinden geleni sonuna kadar yaptığınıza inanıyorsanız gönlünüz rahatsa üstelik,
yok bu böyle olursa yok şu şöyle olursa diye vesveseler ile kaygılanmayı, kendine dert edinmeyi bırakmalısınız bir kenara.
Üzerinizde ne yük varsa bırakın Allah'a sığın. Hayatınızın her alnının da bu böyle olsun ve Allah'ım ben çabamı gördüm gerisi sana kalmış diye teslimiyetli olalım. Allah, kendisine tevekkül eden kullarını asla hayal kırıklığına uğratmaz.“Her şeyin karmakarışık olduğu bir anda, kendimizi kabul olunmuş bir duamızın ortasında buluveririz. İnsanı, bunun kadar teskin edebilen çok az şey vardır çünkü bizzat Rabbimizin bize verdiği ehemmiyet ile yüzleşiriz. Ve biliriz, her şeye yeniden başlamak, Allah’ın bir lütfudur.” Rabbim! Doğrusu bana indireceğin her hayra muhtacım. "Böyle dua etmişti,