"Tüm benliğimizi, tek bir muhteşem duyguyla dolması için teslim etmeyi coşkuyla arzuluyoruz. Ancak, ne yazık! Amacımıza ulaştığımızda, o zaman uzak olan şeyler yakın olduğunda, her şey değişmiş oluyor. Her zamanki kadar zavallı ve kısıtlanmış hissediyoruz kendimizi. Ruhlarımız o eşsiz mutluluğa erişememiş oluyor. "
"Ama ne diyeyim? Elbette bir kaçık olduğunuzu da düşünebilir." Henüz 12. sayfadayım ama ben de anlatıcının kaçık olduğunu düşünüyorum. Kadınlara karşı olan tutumu çok ucubece. Gördüğü, konuşabildiği ilk kadının ırzına geçme planları yapıyor sanki. Iyyy yanii.
Beyaz GecelerFyodor Dostoyevski · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 2024102,4bin okunma