Her sabah bir gecenin öncüsü , her gece ise bir sabahın . İkisi de aynı yolun yolcusu, insan anın.
Karanfilin moruna Fasulye aşkına İnsan yâre doyar mı Sarılıp yatmayınca
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
"İnsanın asıl değeri, başkalarına yaptığı iyilik kadardır. Yaşayanlar arasında gerçek insan, insanlığa faydalı olandır. Sadece kendini düşünen kişi, hayvandan farksızdır." ✍️🏻| Yusuf Has Hacip
Düşünce
Oxira xêrê be Kadir Baba😔 'İnsan, evrende gövdesi kadar değil yüreği kadar yer kaplar.'
(Rüya) (Lilith bir masada takım elbiseli bir adamla konuşuyordu. Adam bütün statüsüne ve konumuna rağmen ayakta duruyordu. Lilith ise oturuyor adamla dalga geçiyordu.) Adam: Ailemi bağışla Sana ne zararımız var ? Lilith:Benle ilgili bir durum yok Eğer olsaydı şuan yaşıyor olmazdın Hatta sadece sen değil Kesimin zararlı senin Orda burda “ayrım yapmak kötüdür hepimiz biriz” diye çığırır örnek insanlar olduğunuzu idda edersiniz Oysa bütün dümen nezaketinizle - ayrım yapmıyoruz yalanını sızdırmadığınızı zannedip- gelir seviyesine göre insanları sınıflandırır sizden az kazananları -küçük- görür tepeden bakarsınız. Oysa küçük gördüklerinizin çoğu insan olabilmiştir siz ise yalnızca - Nezaketi bütün-Leş kargalarısınız - En iyinizin kokain kadar beyaz olduğuna eminim. Manevi meselelerin birini ele aldım sadece maddi meselelere girmeyeceğim. Neye sahip olduğunuzla ilgilenmiyorum Sonuçta en kralınız da bir karış toprağın altına girecek. Ayrıca ben ne ekonomi profesörüyüm ne lüks köpeği de bir kominist Ben katillerin en güzeli ve en haklısıyım Söylesene “Zalim Kadın” diye baktığınız şeytan ben miyim yoksa sizler misiniz ? (Adam tedirgin oldu Lilith ise gülerek) Adam: Ba(Lilith sözünü kesti) Lilith:İnsan ayırmadan alayınızın kurşuna dizilmesi gerektiğini düşünüyorum. Böylelikle dünya bir nebze de olsa lanetinden arınır Ve bende ömürlük sevgilimle kaybolurum şöyle bilinmezlere doğru Adam: Bu husumetin sebebi ne ? Çekemediğin için mi ?
Edebiyat
Suriyelilerle gardaş olduk halay çektik Ceylanpınar küçük bir sınır kasabası bir uzun havanın insanın içine işleyen en ağır kesiti bir yanına çekilmiş tel örgüler burada yaşayan pek çok insan sınırı kaçak geçmiş uzun yıllar koyun sürüsüyle Atlas sayı 98 mayıs 2001 Ceylanpınar küçük ama hikâyesi büyük bir ilçemiz iş gücünün büyük bir kesimini işletmemiz Tigemden sağlayan ilçenin en büyük hatıralarını suriye sınırı oluşturur kimi zaman bir çay kaçakçılığı kimi zamanda suriyede kalan abileri amca ve akrabaları ile bayramlaşan gönlü zengin insanlarımız ile akla geliyor efendimiz SAV kötü rüya görene abdest alıp namaz kılmasını önerir namaz kötülüğü siler ceylanpınar suriye Resulaynın karşısında çekilen bir sınır bölgesi pek çok insanın abisi amcası tamda bu sınır bölgesinin tam karşısında yaşıyor Ahmet Arifin dediği gibi kirveyiz kanla bağlıyız Peygamberimiz kötü bir rüya görenr kalkıp namaz kılmasını yatış şeklini değiştirmesini önermiştir evet namaz kötülüğü önler gidişat ve şekli değiştirir bizi insan komşuluk hakkına saygı duymaktır yaşanılan toprağa ibadet niyeti ile bakmaktır Ahmet Arifin 33 kurşun şiiri şöyledir kirveyiz hısımız kanla bağlıyız karşıyaka obalarıyla işte bugün bu satırlar dindaşımız olan Suriye insanına yazılmış gibidir işletme sınırlarımızdanda geçen bu tel örgüler bayramlarda açılır tavuk tavuğa karışır civciv doğar insan insana karışır çocuk doğar bu tel örgülerde nice kaçak olayları ve bayramlaşmalar yaşandı kirve olduk düğünler kurduk suriyelilerle birlikte
Duygu ve Düşünce