Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
İnsan, rabbine karşı pek nankördür. Şüphesiz buna kendisi de şahittir; O, aşırı derecede mal sevgisine kapılmıştır. (Âdiyât/6-8)
Hayattan öğrendiğin tecrübe nedir? #4
#1 Babam: "İnsanoğlu nankördür, birine iyilik yaptığında ondan gelecek kötülükten kendini koru zira insan minnet altına girmemek için senin yaptığın iyiliğe kötülükle karşılık verir. Bu karaktersiz, nankör insanın özelliğidir.
Reklam
İsrâ-67
"Denizde size bir sıkıntı dokunduğunda bütün taptıklarınız (sizi yüzüstü bırakıp) kaybolur, yalnız Allah kalır. Fakat sizi kurtarıp karaya çıkarınca yüz çevirirsiniz. Zaten insan çok nankördür."
••• Hangi yaraya olduysam merhem, Vefa görmedim bir dirhem... Yer, gök, cümle alem ; Bilsin ki nankördür insan... •••
Ama insan oğlu aptal değilse bile, korkunç derecede nankördür. Evet! Eşi bulunmaz bir nankör.
Fyodor Dostoyevski
Fyodor Dostoyevski
Şüphesiz insan, Rabbine karşı çok nankördür
Reklam
Kahrolası (inkârcı) insan! Ne nankördür o! •| Abese Sûresi; 17
İnsan pek nankördür. İsra, 67
İnsan evladı nankördür...
Çok geçmiş zaman bir yazı okumuştum. Hatırladığım kadarıyla halk arasında kediler nankördür yargısını yıkan cinsten bir yazıydı. Şöyle ki aslında köpeklerin nankör olduğununu söylüyordu. Çünkü onlara verilenlerin (yemek, su vs) insandan olduğunu bilir ve bu yüzden insan peşinde koşar. Kedi ise verilenleri insandan değil (insanın vasıta olduğununun farkındadır) Allah'tan olduğunu bilir ve insanla ilgilenmez. Bu nedenle kedi nankör değildir diyordu. Sizce doğru mudur? Bu arada üçüzlerle günaydın 😊
Reklam
Rabbiniz, lütfundan nasip arayasınız diye sizin için denizde gemiler yürütendir. Şüphesiz O, size karşı çok merhametlidir. Denizde size bir sıkıntı dokunduğunda bütün taptıklarınız (sizi yüzüstü bırakıp) kaybolur, yalnız Allah kalır. Fakat sizi kurtarıp karaya çıkarınca yüz çevirirsiniz. Zaten insan çok nankördür. |İsra, 66-67
İnsanlar düzlüğe çıkınca, sizinle çıktığı yokuşu unutur. Şüphesiz insan oğlu çok zalim, çok nankördür…
1.386 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.