insi

insi
His pınarı, Söz tanığı, Yeşil ve güzel kâşifi
zaten felek, devr-i zaman kime muradınca yâr oldu?
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
Doğanın güzellik tabloları kalıcı ve ebedi olmadıktan sonra ne işe yarar? Bu kadar güzelliği gören insan hem de insanların belki binde biriyken, insanda ebedilik var mı? Yerküre dediğimiz bu geçici ikametgâhı derin bir hüzne kapılmadan seyretmek acaba mümkün mü? Nereden geldik? Nereye gidiyoruz? Temiz bir inancın pek güzel cevap verdiği bu soruya akıl ve fen cevap vermiyordu. Bir kere daha doğaya baktım.
Ey varlık meclisinin misafiri Anla, nedir, olan bitenin sırrı .......................................... Vahdet anının sınırı yok Her ne desen onun ismi Her şeyde o nokta gizli Bazen esîr, bazen cihan Ölüm ve hayat onun kadehi Bazen güneş, bazen ay Bazen yağmur, bazen bulut Kendi ateş, kendi akan yıldız Kendi gece, kendi seher Bazen taş, bazen bitki Bazen karınca, bazen aslan Kendisi ruh, kendi ceset Kendi hayat, kendi ölüm Zamanla Âdem var olunca Kendini kendinde bulur Mutlak iken nokta olur Hakk'ın mazharı Adem'miş.
Sayfa 43·Kitabı okudu